Борг сплачений — картка заблокована. Що робити, якщо кошти на рахунку заблокували помилково

блокування рахунку
Фото: Getty Images | Випадки помилкового блокування рахунків громадян, які вже розрахувалися з боргами, почастішали

Після відновлення практики блокування коштів на арештованих за зверненням виконавчої служби банківських рахунках почастішали скарги на дії банків. Чому подекуди блокують картки у зв’язку зі вже виплаченими боргами та як виправити ситуацію?

У зв’язку з набранням чинності законом 3048-IX банки почали масово блокувати картки українців за борги, про що Фокус детально розповідає у своєму новому огляді. Проте деякі клієнти банків почали скаржитися на блокування коштів у випадках, коли борги вже погашені, а виконавче провадження закрито. Це подекуди викликає бурхливе невдоволення.

"На жаль, банк заблокував рахунок у зв’язку зі старим виконавчим впровадженням, яке було закрито ще рік тому. Не маю більше бажання користування вашими послугами, хоча раніше була дуже задоволена", — виразила обурення під час обговорення в інтернеті клієнтка одного з великих банків.

Як зазначив у коментарі Фокусу Максим Боярчуков, керуючий партнер юридичної компанії "Максим Боярчуков та Партнери", ризик помилкового блокування рахунків громадян, які вже розрахувалися з боргами, існував, існує та існуватиме.

Але зараз, за словами Боярчукова, такі ситуації мають місце ще й через те, що на початку воєнного стану в Україні розпорядженням уряду боржникам із виконавчими провадженнями до 100 тис. грн дозволили користуватися коштами на арештованих рахунках і банки, у разі надходження нових постанов про арешт коштів, вірогідно, такі постанови не виконували й арешт не накладали. Адже це все одне б не призвело до блокування коштів.

Тим не менш, за інформацією Боярчукова, після набрання чинності законом 3048-IX банки опрацювали всі постанови, які надходили раніше, і тому виникли непоодинокі прецеденти арешту рахунків за виконавчими провадженнями, які станом на зараз уже виконані.

Для вирішення проблеми Єлизавета Алефіренко, юристка юридичної компанії "Муренко, Курявий і Партнери" рекомендує таку послідовність дій:

  • звернутися до банку з проханням пояснити причини блокування рахунку та необхідні дії для розблокування;
  • за відсутності документа, що підтверджує сплату виконавчого провадження, звернутися до виконавця та запросити копію документа з позначкою про сплату;
  • підтвердити банку сплату виконавчого провадження, надавши відповідний документ, і попросити якомога швидше розблокувати рахунок.

У "ПриватБанку" у відповідь на запит Фокусу зазначили, що для уникнення подібних непорозумінь клієнтам, які під час дії воєнного стану вже розрахувалися з боргами, варто проконтролювати дії виконавців щодо надання банкам відповідних документів про скасування арештів у зв’язку з погашенням боргу.

Крім цього, зараз усім варто перевірити наявність незакритих виконавчих проваджень у "Дії" та записи в Єдиному реєстрі боржників, адже за умови реєстрів і сервісів, які не працювали на початку війни, й емоційного перевантаження було цілковито можливо пропустити сплату, скажемо, штрафу за порушення ПДР.

Раніше Фокус з’ясовував, чи доводиться українцям сплачувати борги за померлих близьких родичів.