Зернова угода — Україна втратила 18 млрд доларів виручки через блокаду портів
Як зазначають у Федерації роботодавців транспорту України, міжнародна спільнота стала свідком зухвалого піратства РФ у морі, але мовчки на це погодилася.
Через блокування морських портів Україна вже втратила щонайменше 10% ВВП — 18 млрд доларів США валютної виручки, 500 тис. робочих місць і 135 млрд грн податків. Втрати можна порівняти з бюджетом витрат нашої країни на освіту або охорону здоров'я, повідомляють у Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ).
Зазначається, що в Росії у межах "зернової угоди" вдалося узаконити "право на піратство" в морі, завдяки чому країна-агресор повністю контролювала зовнішню торгівлю України в Чорному морі та в протоці Босфор.
"Міжнародне співтовариство стало свідком зухвалого піратства в дії, і, на жаль, де-факто погодилося з таким станом речей", — кажуть у відомстві.
Водночас РФ зберігає можливість вільно торгувати й отримувати доходи від експорту. Тому у Федерації роботодавців транспорту впевнені, що українські порти мають бути повністю розблоковані найближчим часом. Для цього, як вважають у відомстві, потрібно зробити низку кроків.
"Потрібно заручитися підтримкою зарубіжних партнерів, які зможуть забезпечити Україну всім необхідним озброєнням для можливості силового припинення терористичних і піратських посягань із боку Росії на вільне комерційне судноплавство в порти України. Також потрібні заходи щодо зміцнення оборонного сектору та забезпечення безпеки суден у Чорноморському регіоні — комплексний моніторинг, протиракетна оборона, виявлення та знешкодження морських мін", — наголосили у ФРТУ.
Раніше повідомлялося, що Росія хоче повністю виключити Україну зі світового ринку продовольства. Як стало відомо оглядачам The Financial Times, президент РФ Володимир Путін запропонував "альтернативну" зернову ініціативу, згідно з якою Катар платитиме Москві за доставку російського зерна в Туреччину.
Нагадаємо також, що 21 липня Білий дім назвав найімовірніший шлях вивезення українського зерна. Як вважає Джон Кірбі, зерно з України, ймовірно, експортуватимуть по сухопутних шляхах. Утім, цей шлях менш ефективний порівняно з морськими маршрутами.