Бізнес по-китайськи. Чому українці навчилися за час роботи з Піднебесною

Головною особливістю роботи з китайськими виробниками є їх здатність кооперуватися і працювати разом, щоб проковтнути замовлення, яке їм одним не по зубах. Отримуючи замовлення, які перевищують їх власні обсяги виробництва, китайці не хочуть говорити "Ні", щоб не засмутити клієнта.

Related video

Так склалося, що в більшості споживачів уявлення про китайські товари вкрай консервативне, і навіть дивлячись на передові продукти електроніки, люди не готові змінювати свою думку.

За останні 9 років роботи ми часто були в Китаї на різних заводах. Виробничі лінії могли бути від примітивних, де робочі сиділи на пластмасових відрах і вручну зрізали ґрат із деталей, до високотехнологічних, де на лінії працювали тільки роботи, а люди лише забирали деталі та складали після конвеєра.

Fullscreen
Fullscreen

Якість і складність деталей також були різними, але на кожну з них був свій попит.

Головною особливістю роботи з китайськими виробниками є їх здатність кооперуватися і працювати разом. Отримуючи замовлення, які перевищують їх власні обсяги виробництва, китайці не хочуть говорити "Ні", щоб не засмутити клієнта. Вони починають кооперуватися, щоб проковтнути замовлення, яке їм одним не по зубах.

Звичайно, терміни можуть бути зірвані, але дивує швидкість і підприємливість у вирішенні питань виробництва. Наприклад, якщо лопнула прес-форма, або пошкодилася матриця, то процес ремонту у нас може затягнутися на місяць.

У Китаї такий ремонт можуть виконати і за півдня (для невеликих ушкоджень). Вже протягом години прес-форму розберуть на підлозі прямо в цеху, і за нею приїде триколісний мопед або вантажівка й відвезе в майстерню в радіусі 2-3 кварталів. Найчастіше такі майстерні мають приміщення розміром із гараж, в якому стоять 5-6 верстатів для металообробки.

Коли проїжджаєш повз них, бачиш, що робота йде в режимі нон-стоп, і не має значення, як туди приходять замовлення. Просто всі співпрацюють з усіма, і швидко вирішують питання щодо замовлень.

Повертаючись до якості продукції: найголовнішим є розуміння ТЗ виробником. Буває так, що продукту ще немає, але вимоги у виробництві виконати вже не можна, і тоді доводиться шукати компроміс — міняти матеріали, замінювати ультразвукову пайку на клей тощо.

Набагато простіше, коли є зразок продукту, який може бути використаний як еталонний зразок, доповнений правильними 3D моделями і вимогами до обробки. І тоді шанси на успіх підвищуються до 80%.

Ще 10% успіху залежатимуть від контролю якості на виробництві, і за необхідності, подальшими тестами продукції.

Останні 10% залежатимуть від його вартості на продукт. Як сказав мій китайський друг Denny, в Китаї всі хочуть їсти, і ніхто не буде працювати в мінус. Якщо ти отримав ціну сильно нижче, значить, виробник знає на чому заощадити, і це може сильно позначитися на якості твого продукту.

Ось уже більше року ми не літаємо за проектами в Китай. Частина виробничих компаній згорнули бюджети на розробку та виробництво нових форм. Виробники медичної продукції або упаковки для продуктів остерігаються закриття виробництва на карантин, у разі спалаху захворювання на COVID-19 серед робітників, і їх можна зрозуміти.

Але я хочу розповісти про позитивні зміни в роботі з виробництвом у Китаї. За час карантину, більшість компаній прокачали свої скіли у віддаленій роботі.

Тепер менеджери заводів можуть відповідати і бути в курсі проекту в неробочий час — легко підлаштовуючись під різницю в часових поясах із клієнтом.

Якість інформації щодо просування проекту так само зросла (можливо це розвиток камер мобільних телефонів). Раніше китайці могли надіслати відео, на якому людина в русі знімала, що відбувається в цеху, і по розмитих кадрах доводилося оцінювати реальний стан справ.

Ми спочатку думали, що це проблема конкретного менеджера — але коли почали отримувати подібні відео від різних виробників, розташованих у різних провінціях, зрозуміли, що це особливість застосування телефонів китайцями.

Хто був у Китаї напевно бачив що вони дуже часто, коли говорять по телефону ставлять його перед собою, а не прикладають до вуха.

Зараз же підрядники розуміють, що через суворі карантинні обмеження замовник не зможе приїхати на приймання обладнання, і краще надати відразу всю інформацію максимально зрозуміло, щоб уникнути в подальшому фінансових ризиків і переробок через непорозуміння.

Разом із моїми бізнес-партнерами ми налітали в Китай на золоті карти авіакомпаній, які пішли вже в минуле. Відвідавши понад 150 фабрик виробників, ми побачили продукти практично з усього світу, таких компаній, як IKEA, Jaguar, Toyota, Delonghi, LandRover, Philips, Airbus тощо.

Виходить, що зараз вибравши правильного підрядника, ти отримуєш кращий сервіс і можливість прозорого контролю виробництва.

Після цього уявлення і ставлення до продукції з Китаю у мене змінилося повністю. Для себе я зрозумів, що ти отримуєш те, за що платиш, а для виробників Китаю важливо щоб виробничий конвеєр не зупинявся.

Тобі потрібні швидкість і низька ціна — будь ласка. Хочеш якість і готовий платити? Ми знайдемо для тебе будь-які технології та проведемо тести, у нас в Китаї все є!

У більшості випадків, побачивши продукти з шоу-руму виробника, можна оцінити досвід і якість обладнання на виробництві. А наявність цеху для випробувань і завантаження в ньому, говорить про затребуваність виробника.

Крім того, за останні 10 років у Китаї значно зріс попит внутрішнього ринку на високоякісну продукцію, що підтверджує локальне виробництво машин VOLVO та BMW.

Найчастіше ми виходили під приємним враженням від побаченого на виробництві, і тепер доводиться робити це дистанційно.

Першоджерело.

Публікується за згодою автора.