Народний продукт. Чому в Китаї місцеві автомобілі популярніші за великі закордонні бренди

Коли бачиш, що через 2-3 роки в китайському N-му поколінні авто вже є фішки з флагманських авто світових брендів, починаєш розуміти, що Китай у розвитку свого автопрому налаштований більше, ніж серйозно.

Вирішив ще трохи поділитися історіями про Китай, а саме, торкнутися їхнього автопром. Помітив, що в Китаї, а саме в розвинених містах (Шенжень, Гуанчжоу), місцевих китайських марок машин стає все більше і більше, і вони витісняють великі закордонні бренди.

Що примітно, за рік китайські бренди автомобілів переживали рестайлінг, або ціле оновлення і вихід нового покоління. У нас це може відбуватися раз на три з половиною роки, поки дилери розпродають свої залишки.

Тобто можна бачити, як машини з відверто непривабливих, з швидко пожовтілими фарами і відпалими або вигнутими від спеки молдінгами, поступово набувають рис європейських, японських, американських авто. І, при цьому, якість зростає, як зовні, так і в салоні.

Приладові панелі мають декорацію плівками під дерево й інші різні текстури — а це вже In mold labeling, тобто більш складні і дорогі прес-форми з більш складним автоматизованим процесом виробництва. Пам'ятайте, я раніше писав, що в Китаї є все?

Важливо
Бізнес по-китайськи. Чому українці навчилися за час роботи з Піднебесною

Так ось, коли ти бачиш, що через 2-3 роки в китайському N-му поколінні авто вже є фішки з флагманських авто світових брендів, ти починаєш розуміти, що Китай у розвитку свого автопрому налаштований більше, ніж серйозно.

Такому стрімкому зростанню сприяють встановлені в містах Китаю правила:

  • Заборона реєстрації авто старше 12 років. (Нижче буде фото викинутого мерседеса на газоні, перед паркуванням ресторану. Він нікому не потрібний, навіть на запчастини)
  • Заборона в'їзду в години-пік авто з провінцій у місто
  • Правила придбання і реєстрації авто (іноді номери можуть коштувати дорожче за авто)
  • Стимулювання і пільги для купівлі електромобілів.
  • Чи буде китайський автомобіль конкурувати з іншими марками на нашому ринку? Моя думка — так! І станеться це найближчим часом — але вже на ринку електромобілів.
Кинутий мерседес на газоні, перед паркуванням ресторану. Він нікому не потрібний, навіть на запчастини Fullscreen
Кинутий мерседес на газоні, перед паркуванням ресторану. Він нікому не потрібний, навіть на запчастини

Поки всі дивляться на появу нових моделей Tesla, а може, навіть, розміщують замовлення на їхню спецкомплектацію в Європі або США, Китай вже на повну робить свій народний продукт.

Квітень 2016 року, презентація Тесли в Гонконзі. Fullscreen
Квітень 2016 року, презентація Тесли в Гонконзі.

І ці простіші на вигляд, але вже досить якісні електромобілі пройшли кілька поколінь і рестайлінг. На них уже понад 7 років їздять таксі в Шенжені, а з 2018 я звернув увагу, що всі таксі в місті тільки електромобілі.

Коли за мною приїжджало чергове таксі, я завжди дивився на панель приладів і хотів побачити запас ходу. Так ось, він завжди дорівнює або понад 400 км! І одометр з пробігом показував, що ця машинка вже проїхала відстань, більшу за половину екватора Землі.

Одометр з пробігом показує, що ця машинка вже проїхала відстань, більшу за половину екватора Землі. Fullscreen
Одометр з пробігом показує, що ця машинка вже проїхала відстань, більшу за половину екватора Землі.
Fullscreen

Тепер щоразу, коли я чую, що в Тесли є middle range і long range — я думаю, що в китайському авто є powerbank, і воно просто багато проїде.

Або коли чую чергову суперечку — брати Ecoboost або гібрид, у якому половину багажника займає його батарея — я думаю що в китайському авто багажник нормальний, а проїде воно на одній зарядці, як машина з двигуном Ecoboost.

А поки що можна насолоджуватися гибеллю прекрасних машин з ДВЗ.

To Be, or not be ... подивимося ...

Першоджерело.

Публікується за згодою автора.