Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Мертве слово ШІ: як штучний інтелект закладає бомбу під систему освіти

Для письменниці Оксани Забужко стало сюрпризом, до якого рівня вже розвинувся штучний інтелект. І жахнуло, наскільки мертві тексти він генерує — і в цьому вона вбачає величезну загрозу для всієї системи освіти і для всього живого слова…

Штучний інтелект алгоритми
ШІ генерує абсолютно неживі тексти | Фото: teahub.io

ШІ МУЖНІЄ…

Відкрила новий "вордівський" документ, тільки зібралась друкувати заголовок ("Слово до литовського читача") — аж завважила новеньку плашечку: "опишіть, що потрібно описати", — і спересердя чесно відклацала на ній у відповідь: "Передмову до нового іноземного видання "Польових досліджень з українського сексу"", — усміхаючись собі під ніс ядучою ухмилочкою людини, що змушена до нелюбої роботи: мовляв, ню-ню, обізвавсь помічничок, подивимось, як ти тут мені зараз наверзеш чорти-батька-зна-чого, штучноголовцю покоцаний!..

А ні фіга він уже не покоцаний. За 30 сек він мені видав текст, від якого я похолола: цілком пристойний, гладенько причесаний мінірефератик, скомпільований із кількох десятків загальників, які найчастіше повторюються про цей роман літературознавцями на різних широтах. (Для цікавих уміщую скрін.)

Відео дня

Все правильно, жодних проколів, не придерешся — крім того, що текст МЕРТВИЙ, мертвий як попіл, ні запам'ятати, ні повторити, читала — що гумку жувала, але ж за це в нашій системі освіти не знижують оцінки!.. І що, спитати б, має почати науковий керівник чи викладач, коли йому студент чи дисертант приволочить із сотню стор. отакого "правильного" словесного пластику?..

Це гаплик, шановне панство. А ще й в умовах дистанційки, яка внеможливлює особистий контакт Учитель — Учень, це взагалі та бомба, котра остаточно доб'є нашу гуманітарну освіту (принаймні гуманітарну 100%, за "саєнс" вписуватись не берусь). Щось треба з цим робити, і то негайно, "на вчора". Переходити на якісь "гурткові", "домашні" форми навчання (так, як до Сократа учні ходили), — щоб відбувалась, як застерігав був Фромм ще 70 рр. тому (мудрий чоловік, бачив, в яку дупу прямує людство!), "не передача знань, а передача цінностей, інакше 5-тисячолітня цивілізація загине".

Це стає справою виживання нас як виду — навчити нові покоління відрізняти ЖИВЕ І МЕРТВЕ СЛОВО.

І я не знаю, як цього можна навчити.

І, що значно гірше — не знаю, чи хтось над цим всерйоз думає…

Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися із позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.

Джерело

Важливо
Емінем, ШІ та свавілля: як штучний інтелект заганяє в кут творчість
Емінем, ШІ та свавілля: як штучний інтелект заганяє в кут творчість