Суперечить закону Ньютона. Вчені знайшли джерело "неможливої" тяги двигуна EmDrive
Дослідники протестували установку, якій в теорії, не потрібне паливо для генерування тяги.
У 2014 році не менше авторитетне джерело, ніж NASA, заявило у рецензованому дослідженні, що отримало таємничу тягу від EmDrive — дивної мідної труби, яка за твердженнями винахідників, могла виробляти тягу без палива, пише New Atlas.
Авторитетним джерелом була лабораторія Eagleworks, яка працює в космічному центрі імені Джонсона під егідою NASA. Співробітники лабораторії випробовували рухову установку, що складається з магнетрона і резонатора, де тягу створюють мікрохвилі. Поза резонатором не випускається не тільки речовина, але і електромагнітне випромінювання. Іншими словами, EmDrive не є фотонним двигуном і суперечить закону збереження імпульсу.
Здатність генерувати тягу без необхідності нести масу палива змінила б правила гри в космосі. Навіть якби експериментальні значення тяги EmDrive виявилися невеликими (720 міліньютон на 2,5 кВт вхідної потужності у китайському експерименті 2009 року), вони у кілька разів були б ефективніше, ніж існуючі установки, які повинні нести паливо.
Проблема в тому, що дію іонних двигунів легко пояснити, але ніхто не міг зрозуміти, як EmDrive може виробляти тягу. Ідея двигуна була представлена лише в теорії британським інженером Роджером Шойером у 1999 році.
Але група німецьких вчених витратила чотири роки на експерименти, щоб довести або спростувати висунуту теорію. У 2018 році команда отримала деякі дивні результати, які передбачають, що зафіксована тяга EmDrive виходить не від самого пристрою. Вчені вважали, що отримана тяга в ранніх експериментах була пов'язана з якимись перешкодами.
Команда дослідників спробувала усунути проблему експериментальним шляхом, виключаючи будь-які електромагнітні перешкоди. Для цього, вченим довелося перепроектувати установку, щоб врахувати деякі гіпотези, висунуті іншими командами.
Дослідники стверджують, що їм вдалося виявити, звідки виходила тяга EmDrive, і це погані новини для ентузіастів.
"Ми з'ясували, що причиною "тяги" був парниковий ефект. Для наших тестів ми використовували конфігурацію EmDrive від White et al, який використовувався в лабораторіях Eagleworks", — говорить один з авторів роботи Мартін Таймар.
"Коли енергія надходить в EmDrive, двигун нагрівається. Це також викликає деформацію елементів кріплення на шкалі, яка починає переміщатися", — додають дослідники.
Таким чином, вся метушня навколо EmDrive зводиться до наступного: дуже складно точно виміряти крихітні величини тяги, і стандартна конструкція EmDrive була схильна до майже непомітного теплового розширення. Саме його прийняли за наявність "тяги" у попередніх експериментах.
Поряд з EmDrive, команда перевірила також інші конфігурації двигуна — LemDrive і Mach-Effect Thruster. У жодному випадку команда не змогла домогтися результату від "неможливих" двигунів.
Німецька команда в короткому відео також спробувала пояснити, як двигуни EmDrive повинні працювати в теорії.