Чортова дюжина. Теорії змови проти вакцин від COVID-19 поширюють одні й ті ж 12 осіб

вакцина коронавірус
Фото: 1prof.by

Дослідники знайшли відповідальних за антивакцинну пропаганду в соцмережах.

Related video

Вакцинація від COVID-19 — найправильніший спосіб врятувати життя в умовах тривалої глобальної пандемії. Проте, сумніви щодо вакцин стримують життєво важливі зусилля з імунізації, і як ніколи важливо зрозуміти їх джерело, повідомляє Sciencealert.

Відповідно до нещодавнього дослідження, велика частина цієї дуже великої проблеми насправді має дуже маленьку відправну точку. Дослідники зʼясували, що більшість "теорій змови" щодо вакцинації, що циркулють в соціальних мережах, можна простежити до всього лише декількох акаунтів відомих людей, які виступають проти вакцинації.

Всього лише 12 людей та їх організацій, так звана "дюжина дезінформації", відповідальні за поширення до 65 відсотків всієї неправдивої і такої, що вводить в оману антивакцинної пропаганди, поширюваної в соцмережах.

Ця цифра заснована на аналізі більше 812 000 повідомлень у Facebook і Twitter у період з 1 лютого по 16 березня 2021 року проведеному в процесі дослідження Центром протидії цифрової ненависті (CCDH) й організацією Anti-Vax Watch, яка стежить за антивакцинною діяльністю.

"В Інтернеті є невелика група людей, які не мають відповідної медичної освіти, які зловживають платформами соціальних мереж, щоб спотворювати загрозу COVID-19 і поширювати дезінформацію про безпеку вакцин", — говорить генеральний директор CCDH Імран Ахмед.

"Відповідно до нашого нещодавнього дослідження, активісти, що виступають проти вакцинації у Facebook, YouTube, Instagram і Twitter охоплюють більше 59 мільйонів підписників, що робить їх найбільшими і найважливішими платформами в соціальних мережах для противників вакцинації".

Згідно з дослідженням, "дюжина дезінформації", яка стоїть за майже двома третинами антивакцинного контенту, враховує Джозефа Меркола, Роберта Ф. Кеннеді-молодшого, Тай і Шарлін Боллінджер, Шеррі Тенпенні, Ріццо Іслам, Рашида Баттара, Ерін Елізабет, Сейер Джі, Келлі Броган, Крістіана Нортрап, Бена Таппера і Кевіна Дженкінса.

Дослідники говорять, що ці впливові акаунти мають велику кількість послідовників і створюють великі обсяги матеріалів, спрямованих проти вакцини.

Багато людей в соцмережах, які в кінцевому підсумку діляться антивакцинним контентом, не обовʼязково самі підписуються на ці акаунти, але новий аналіз показує, що більшість загальних публікацій проти вакцин у Facebook і Twitter, спочатку починаються з цієї відносно невеликої групи відомих людей.

Вплив цієї групи варіюється залежно від соціальної мережі: до 17% антивакцинних твітів у Twitter і до 73% антивакцинного контенту у Facebook, кажуть дослідники.

Дослідження, яке було спочатку опубліковане в березні, мало на меті закликати лідерів соціальних мереж "деплатформувати", тобто бойкотувати ці акаунти, чиє поширення інформації проти вакцин у кінцевому підсумку вартує життів.

"Дезінформація стала прямою загрозою для здоровʼя населення", — сказав Ахмед у березні.

"Соціальні мережі дозволяють антивакцинаторам вербувати мільйони американців і вселяти їм страх і сумніви. Якщо великі технологічні компанії не почнуть діяти зараз, пандемія триватиме і загине ще більше людей".

Незважаючи на хвилю політичного тиску з вимогою вжити заходів проти ідентифікованої дюжини акаунтів, дослідження, опубліковане CCDH та Anti-Vax Watch у квітні, показало, що станом на 25 квітня 10 учасників групи все ще перебували у Facebook і Twitter, а девʼять залишалися в Instagram .

За минулі з тих пір тижні деякі облікові записи були заблоковані або мали обмежений доступ, але інші залишилися, зберігши здатність поширювати дезінформацію.

На думку дослідників, це небезпечна нездатність технологічних компаній приборкати поширення брехні в соцмережах.

"Ключові дійові особи в "антивакцинній індустрії" — це згуртована група професійних пропагандистів", — говорить Ахмед.

"Це люди, які керують багатомільйонними організаціями, зареєстрованими здебільшого в США. Вони видають навчальні посібники для активістів, адаптують свої повідомлення для різних аудиторій і влаштовують цілі конференції".