Вперше в історії: археологи хочуть підняти з дна і відновити найстаріший човен у Середземномор'ї

дайвери, корабель, затонулий корабель, судно, археологи, археологія, дослідження, море, човен, древній корабель, древні люди, Хорватія, затока, Середземне море
Фото: Image courtesy of © Philippe Groscaux/Mission Adriboats/CNRS/CCJ | Морські археологи розробили стратегію порятунку затонулого корабля, відомого як човен "Замбратія"

Морські археологи розробили стратегію порятунку затонулого корабля, відомого як човен "Замбратія". Він пролежав на морському дні понад 3 000 років і попри те, що судно збудоване вручну, воно напрочуд добре збереглося.

Related video

Як розповіла Джулія Боетто, морська археологиня з Французького національного центру наукових досліджень (CNRS) човен "Замбратія", спочатку мав неймовірні 10 метрів в довжину і 2,3 метра в ширину. Розташований на невеликій глибині всього 2,5 метра корабель вперше його виявили дослідники у 2008 році, пише IFLScience.

У Фокус.Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Свою назву човен отримав від затоки Замбратія в окрузі Істрія в Хорватії — саме там, де на узбережжі Адріатичного моря виявили корабельну аварію.

На початку цього місяця команда водолазів з Центру Камілла Юлліана та Археологічного музею Істрії розпочала місію з вилучення секцій судна з морського дна.

Дослідники вже мають попередню оцінку, яка датує корабельну аварію десь між 12 і 10 століттями до нашої ери, що фактично робить його найстарішим повністю створеним вручну човном у Середземномор'ї, згідно з даними Французького національного центру наукових досліджень (CNRS).

дайвери, корабель, затонулий корабель, судно, археологи, археологія, дослідження, море, човен, древній корабель, древні люди, Хорватія, затока, Середземне море Fullscreen
Човен "Замбратія" спочатку мав неймовірні 10 метрів в довжину і 2,3 метра в ширину
Фото: Image courtesy of © Philippe Groscaux/Mission Adriboats/CNRS/CCJ

"Архітектура і конструкція, техніка збірки реїв, а також система гідроізоляції корпусу не мають аналогів у Середземноморському регіоні", — заявив Центр Камілла Юлліана, хорватська дослідницька організація.

Хоча його надзвичайний стан і дизайн заслуговують на увагу, дослідники вважають, що затонулий корабель є прикладом звичайної суднобудівної практики, поширеної в цьому конкретному районі Середземномор'я.

З огляду на ці архітектурні характеристики, використані методи складання і датування, човен "Замбратія" можна вважати квінтесенцією однієї з традицій будівництва зшитих човнів в Адріатичному морі.

Мета останнього занурення — підняти уламки з морського дна і створити 3D-реконструкцію корабля. Крім того, дослідники мають намір провести ретельний аналіз використаних матеріалів, щоб розкрити його минуле.

Раніше Фокус писав про трагічну долю підводного човна "Тріумф". Він здійснив понад 20 таємних операцій.

А також ми розповідали про місце трагедії корабля "Блайт Стар". Вченим після пів століття пошуків вдалося знайти затонуле судно.