"Для успіху потрібен постійний аудит своїх компетенцій", - Дмитро Шпаков

Про роль особистості в історії розвитку компанії, використання штучного інтелекту, вміння знаходити інноваційні рішення у відповідь на нові виклики і, звичайно, про улюблене пиво українців розповідає президент компанії AB InBev Efes

Який ваш рецепт лідерства?

– Для мене це самоорганізованість, проактивність, здатність швидко реагувати на зміни, а також уміння використовувати будь-які джерела знань та вчитися в кращих. З досвідом ми здобуваємо нові знання, проте з розвитком кар"єри потрібно проводити регулярний аудит своїх компетенцій, щоб продовжувати рух уперед. Так само й у бізнесі. Важливо не стояти на місці, адаптуватися під зміни ринку та потреби споживачів. Не варто забувати й про конструктивну критику, бо вона допомагає генерувати нові ідеї та ставати кращими. Фокусуватися лише на успіхах – це не наш варіант. Потрібно знати свої слабкі сторони, щоб приймати правильні рішення та постійно рухатися вперед.

Що допомагає AB InBev Efes зберігати на цьому шляху лідерські позиції?

– Ми пишаємося своїм статусом високотехнологічної компанії та завжди йдемо в ногу з часом, постійно розширюючи свої можливості відповідно до світових трендів. Торік AB InBev Efes першою в галузі запустила B2B-платформу "ВиBEERрай". Вона стала простим і зручним інструментом взаємодії з нашими бізнес-партнерами – сьогодні на сервісі зареєстровано понад 15 тисяч торгових точок. За підсумками 2020 року ми бачимо, що замовлення на платформі постійно зростають. Так, слідуючи світовому тренду на діджиталізацію бізнесу, ми запропонували нашим партнерам зручне та надійне цифрове рішення, адже сьогодні вони шукають не тільки продукт, але й професійного консультанта. Наше завдання – не лише відповідати цим запитам, а й перевершувати очікування. Надалі ми плануємо розширити можливості цього сервісу, щоб він став платформою, що об"єднує всіх виробників.

Також ми почали застосовувати можливості штучного інтелекту для оцінки представленості наших брендів у торгових точках через фотографування місць продаж. Нейромережа аналізує фотографію та дає вичерпне уявлення про ситуацію в торговій точці. Це допомагає нам підвищити якість інформації, яку отримуємо, її точність, зекономити час на збір даних та їх опрацювання, що дає нам можливість приймати своєчасні рішення й точно оцінювати роботу польової команди.

Як у компанії відбувається керування ризиками, що пов"язані з іннова­ціями?

– Оцінка ризиків уже широко використовується в сфері фінансових та банківських послуг як спосіб моніторингу та комунікацій. Але ми як компанія, що працює на продуктовому ринку, першими почали застосовувати інноваційну технологію BrewRight для підвищення прозорості бізнесу та мінімізації людського фактора під час прийняття рішень. За допомогою цієї аналітичної платформи, яка базується на штучному інтелекті, ми можемо ефективно визначати високоризикові трансакції, виявляти ненадійних ділових партнерів, а також платежі, що здійснені внаслідок технічних помилок або навмисних неправомірних дій. Наші співробітники постійно контролюють результати роботи BrewRight, а також регулярно "навчають" штучний інтелект, щоб підвищувати його ефективність та автономність. Тобто вона наочно демонструє, як передові технології проникають в усі аспекти бізнесу, в тому числі в область етики та комплаєнсу.

Як така цифрова трансформація компанії впливає на споживача?

– У наш час, щоб стати компанією, яка є незамінною для споживачів, потрібно робити більше, ніж просто варити 500 брендів хорошого пива на глобальному ринку. Результатом зміни формату сучасної економіки став перехід від "ринку продавця" до "ринку покупця". Тому, для того щоб бути лідером галузі, виробнику потрібно бути дуже чуйним до потреб споживачів. Сьогодні вони не обмежуються лише зростаючим інтересом українців до слабоалкогольного і безалкогольного сегмента, крафтового й фруктового пива. Клієнти хочуть, щоб бренд поділяв їхні цінності, демонструючи свої якості соціально відповідального бізнесу. Тому реалізація цілей сталого розвитку компанії спрямована на створення стійких ланцюжків постачання й налагодження партнерських відносин, безпеку навколишнього середовища та пропаганду відповідального споживання. Адже кожен із нас відповідає за майбутнє нових поколінь українців. Майбутнє, в якому AB InBev Efes продовжить варити якісне й смачне пиво на будь-який смак.