Чи зобов'язані ЗМІ видаляти негативні коментарі читачів про чиновників: у Раді пояснили
За словами ініціатора законопроєкту Ярослава Юрчишина, медіа може або видалити такий коментар впродовж трьох днів після отримання інформації від суду і не нести за це відповідальності, або, поділяючи позицію коментатора, залишити коментар і захищати свою позицію в суді.
У соціальних мережах активно обговорюють законопроєкт №11321, який нібито зобов’язує медіа видаляти негативні коментарі читачів на адресу політиків і чиновників. Однак ініціатор законопроєкту, голова парламентського комітету з питань свободи слова, народний депутат від "Голосу" Ярослав Юрчишин запевнив, що "це брехня" і "ніхто не зобов'яже медіа прибирати критичні до будь-кого коментарі".
"Відповідаючи на десятки коментарів та новин: ми посилюємо захист доброчесних ЗМІ, а не обмежуємо ні медіа, ні користувачів. Ніхто не зобов'яже медіа прибирати критичні до будь-кого коментарі. Як і будь-які коментарі без юридичних на це підстав", — зазначив народний обранець у Telegram.
Юрчишин пояснив, що й раніше медіа могли бути притягнуті до відповідальності за коментарі, які порушують закон. Новий закон лише уточнює процедуру:
- Якщо коментар визнано таким, що порушує закон: ЗМІ може видалити його протягом трьох днів після отримання інформації від суду і уникнути відповідальності.
- Якщо редакція підтримує коментар: медіа має право залишити його й захищати свою позицію в суді.
"Також законопроєктом ми звільняємо від відповідальності медіа за переказ висловів чиновників, а не пряме їхнє цитування. Зараз медіа реально можуть постраждати від позовів, якщо не процитують особу прямо, а передадуть слова", — додав нардеп.
Юрчишин зазначив, що під час розробки документа проводилися консультації з ключовими організаціями, які займаються захистом медіа.
Нагадаємо, 14 січня Верховна Рада України ухвалила в цілому як законопроєкт №11321, за яким онлайн-медіа будуть звільнятися від відповідальності за негативні коментарі читачів, якщо ЗМІ видалять їх впродовж 3 робочих днів з моменту отримання відповідної скарги чи припису Нацради або ухвали про відкриття відповідного провадження судом.