Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Що робити, коли AI забирає трафік, а бізнес втрачає 30% органічних переходів і шукає – висновки вебінару від Elit-Web

Фото: Shutterstock

Бізнеси, які ведуть свою діяльність в інтернеті, вже відчули вплив AI-пошуку. Змінилися канали трафіку на сайт, клієнтський шлях, поведінка користувача.

Агенція діджитал-маркетингу Elit-Web, що веде сотні проєктів у різних нішах, ретельно відстежує всі зміни. За даними аналітики, середнє падіння органічного трафіку сайтів вже досягло 30%. І для власників бізнесу є важливим питання, як залишатися помітними у світі AI-пошуку. Минулого тижня компанія провела благодійний вебінар і підготували ключові інсайти онлайн-зустрічі.

AI-пошук у 2025 році вплинув на органічний трафік сайтів

Майже третина користувачів, які раніше переходили на сайти з пошуку, тепер отримують відповіді безпосередньо в AI-відповідях і не переходять за посиланнями. Падіння органічного трафіку в середньому склало близько 30%. Особливо відчутно це за інформаційними запитами.

Відео дня

Користувачі активно використовують ChatGPT. За останніми даними ця платформа увійшла у ТОП 4 найвідвідуваніших сайтів у світі. У вересні 2025 року ChatGPT отримав більше трафіку, ніж Reddit, Instagram або Вікіпедія.

Для пошуку інформації користувачі здебільшого звертаються до AI, і боротьба за майбутнє пошуку вже почалася.

Google теж активно інтегрує AI. Вже функціонує AI Mode, змінився Google Ads, запущено компанії AI Max, які працюють разом з AI-відповідями в Google AI Overview та AI Mode. Компанія працює над AI-агентом всередині AI Mode, тестує голосову версію результатів пошуку.

AI-відповіді в AI Overview від Google зараз з’являються майже в усіх нішах, а найчастіше — у сферах науки, охорони здоров’я та людських інтересів. У середньому по всіх індустріях цей показник становить близько 8%.

Тим часом 49% користувачів використовують ChatGPT як особистого асистента для пошуку інформації та прийняття рішень. Також цей вже популярний чат-бот перетворюється на канал продажів. Система формує товарні картки, підбирає кілька магазинів і дозволяє купувати товари прямо у чаті (поки що не в усіх країнах доступна ця опція).

Бізнесу необхідно бути присутнім в AI-відповідях

За результатами власного дослідження Elit-Web, в якому відстежили, як змінюється органічний трафік і кількість переходів із ШІ в різних нішах, було виявлено, що найбільше органічного трафіку втратив IT-сектор, а найбільший приріст AI-трафіку фіксується в туристичній сфері. Тобто, користувачі шукають рішення не тільки через Google, і компанії, які з’являються у відповідях AI, отримують новий канал продажів і трафіку.

Змінюється і воронка продажів. На початковому етапі користувачі отримують швидкі відповіді від AI і не відкривають сайти, що призводить до втрати трафіку. Проте, якщо AI бере інформацію з вашого сайту або ваш бренд присутній у порівняльному контенті, ви отримуєте потенційних клієнтів. Фінальний етап залишається без змін — все клієнт здійснює конверсію на сайті.

AI — новий канал трафіку та продажів

За прогнозами фахівців, якщо поведінка користувачів залишатиметься такою ж, трафік із AI-пошуку може стати більшим за традиційний органічний уже до 2028 року. Якщо ж Google зробить AI Mode пошуком за замовчуванням, тоді ця ситуація прискориться, особливо з розвитком Atlas від OpenAI та інших AI-орієнтованих пошуковиків.

Проте бізнесу не варто боятися ШІ, адже він відкриває нові можливості. Аналіз AI-видачі показав, що щонайменше половина джерел, які цитує AI Overview, походить із ТОП 10 органічної видачі. Це значить, чим вище позиція в Google, тим більше шансів бути згаданим у AI-відповідях.

Тому, у 2026 році цілком логічно поєднати стратегії SEO і GEO (generative engine optimization), до того ж ці напрями базуються на схожих принципах: якісний контент, авторитет бренду, EEAT-фактори. Проте не варто забувати і про піар - згадки бренду у медіа, рейтингах, оглядах та відгуках. Це допомагає AI довіряти вашому бренду і включати його у відповіді.

Також важливо зрозуміти, як ваш бренд виглядає в AI-відповідях. Для цього можна використовувати різні AI-інструменти в режимі інкогніто, порівнювати результати з конкурентами. Для оцінки AI-трафіку можна застосувати RCS-фільтр у Google Analytics, а також користуватися платними сервісами. Необхідно розуміти поточний стан справ і не пропустити момент, коли вже ChatGPT порекомендує конкурентів вашим клієнтам.

У 2026 року «перетікання» трафіку в AI-видачу посилиться і AI стане потужним каналом трафіку та продажів. Компанії, які ігноруватимуть генеративний пошук, ризикують втратити частину клієнтів. 

Для того, щоб дізнатися більше, ви можете подивитися повний запис вебінару від Elit-Web.