Румунська делегація ледь не запізнилася на саміт НАТО через страйк пілотів
Уряд Румунії не має власного парку літаків і використовує чартери. Щоб міністри встигли на саміт, їм надали борт румунські військові.
Делегація на саміт НАТО у Вашингтоні з Румунії ледь не запізнилася через страйк пілотів TAROM — національного авіаперевізника. Було скасовано десятки рейсів з аеропорту Бухареста, тисячі пасажирів не змогли відлетіти, зокрема члени офіційної урядової делегації Румунії, які прямували на саміт НАТО у Вашингтоні. Про це повідомляє Euractiv.
Офіційно повідомлялося, що виникли "проблеми з набором екіпажів", проте ЗМІ з'ясували, що це був раптовий страйк пілотів, які вимагають підвищення зарплати від керівництва національного румунського перевізника.
Пілоти TAROM відмовилися працювати лише на кілька годин, посилаючись на проблеми зі здоров'ям або інші процедури, які дозволили б затримати або скасувати рейс. У результаті кілька тисяч пасажирів залишилися в аеропорту.
І серед них члени румунського уряду, зокрема міністр оборони Анхель Тілвар і міністр закордонних справ Лумініца Одобеску, які збиралися до Вашингтона на саміт НАТО.
Міністри планували вилетіти регулярним рейсом TAROM до Парижа, а потім пересісти на інший регулярний рейс до США. Наразі Румунія не має власного парку урядових літаків. Дискусії про його відновлення тривають уже кілька років, але досі жодних результатів не було досягнуто.
Для президента Клауса Йоганніса (він буде головою румунської делегації на саміті у Вашингтоні) для кожної зарубіжної поїздки зафрахтовано комерційні літаки, як і для прем'єр-міністра. Але це дорого, тому інші міністри літають звичайними рейсами.
Отже, Тілвар і Одобеску вирушили до Вашингтона із зупинкою в Парижі. А оскільки їхній рейс із Бухареста до французької столиці скасували, у них не було часу на пересадку у Франції.
На допомогу їм прийшла румунська армія, яка має власні транспортні літаки. Міністрам вдалося вчасно дістатися Парижа. Однак ця справа спричинила справжній переполох у румунському уряді.
Міністр транспорту Сорін Гріндяну зажадав негайних пояснень від керівництва TAROM, а також подання нового плану реструктуризації компанії для відновлення її фінансової стабільності.
Румунська національна авіакомпанія вже багато років перебуває в занепаді, а пандемія COVID-19 ще більше погіршила ситуацію. У 2021 році, щоб виправити своє фінансове становище, TAROM навіть виставила на продаж 14 своїх літаків, тобто майже половину свого парку.
Але покупці були тільки на найстаріші, а значить і найдешевші машини — чотири Боїнги 737-300, яким було понад 20 років. Тому уряд Румунії вирішив надати своєму національному авіаперевізнику державну допомогу в розмірі майже 95 мільйонів євро.
Цього року авіакомпанія TAROM, заснована 1954 року, відзначає своє 70-річчя.
Нагадаємо, Емманюель Макрон уже заявив перед самітом у Вашингтоні, що Німеччина і США є головними противниками вступу України до НАТО.