Потужність 530 к. с. і розгін до "сотні" за 4 секунди — Фокус протестував електричний Porcshe Taycan у версії 4S. Чим ще вражає перший електрокар Порше, читайте в нашому огляді.
Тиша, лише шелест величезних 21-дюймових коліс. Про те, що машина рухається і рухається швидко, повідомляє тільки зір, але не слух. Натискаю сильніше педаль акселератора, і тоді з'являється легкий гул електромоторів, ще сильніше — й електрокар Porsche Taycan летить вперед з якимось космічним прискоренням. Цікаво, що б сказав Фердинанд Порше, побачивши це дітище свого конструкторського бюро, адже він розробив автомобіль на електротязі ще в 1898 році.
Огляд Porsche Taycan
Lohner-Porsche мав два електромотори потужністю 2,5 к. с. кожен і міг розігнатися до пристойної на той час швидкості — 40 км/год. Тестовий Porsche Taycan у комплектації 4S має сумарну потужність електродвигунів 530 "коней", розганяється до сотні за 4 секунди, а його максимальна швидкість обмежена інженерами на позначці 260 км/год. У модифікації Turbo S розгін складає взагалі 2,8 сек., що на одну частку секунди швидше, ніж у Tesla Model X Performance, — Фердинанд би пишався електрокаром Porsche Taycan.
Це перший серійний електромобіль Porsche, він був виведений на ринок у 2020 році, а в березні минулого року модель надійшла і в Україну. За рік було продано 89 машин, при тому, що відповідь на питання "скільки коштує Порш Тайкан" починається з позначки 2 млн 584 тис. 320 грн (€76 800) за базову версію. А ціна тестового Porsche Taycan 4S 2021 року становить 4 млн 867 тис. грн, або приблизно €144 тис., причому тільки додаткового обладнання в ньому — на півтора мільйони в національній валюті.
Taycan, як і належить Porsche, спочатку вражає зовнішнім виглядом. Це майже п'ятиметровий седан (довжина — 4 963 мм) із дуже широким капотом (ширина — 1 966 мм) і низьким дорожнім просвітом, який в базі становить 130 мм, але може опускатися до 116 мм або підніматися до 148 мм, залежно від налаштувань пневмопідвіски. У цьому році з'явився і варіант кузова Cross Turismo, що нагадує універсал. У такому виконанні машина трохи вища та має повноцінний пластиковий обвіс.
Лінії даху, що різко спадають, гострий профіль "носа", низько опущеного до землі, величезні роздуті крила, які видно навіть із салону — ось найпомітніші риси спортивно-агресивного вигляду Taycan. 21-дюймові колеса з гальмівними дисками, покритими карбідом вольфраму, світлодіодні матричні фари, безрамкові стекла дверей — цю машину можна розглядати довго, захоплюючись кожною деталлю, що й робили перехожі та інші водії протягом усього тест-драйву.
Салон Porsche Taycan вражає поєднанням хайтека та звичної розкоші Porsche. Вугільно-чорна 16,8-дюймова цифрова приладова панель химерно вигинається над рульовим колесом, з боків на ній сенсорні кнопки регулювання оптики, підвіски, амортизаторів та інших параметрів. Всього екранів у салоні п'ять, усі вони сенсорні — крім приладової панелі це дисплеї по центру консолі та навпаки пасажира переднього сидіння (встановлюється опціонально, працює, коли крісло зайняте), тачпад у нижній частині консолі та невеликий екран клімат-системи для пасажирів заднього ряду. Абсолютно все управління функціями відбувається сенсорно, причому натискати "кнопки" потрібно досить сильно — так вони захищені від випадкового торкання. Фізичні кнопки є тільки на кермі, на якому встановлена й традиційна для Porsche "шайба" перемикання режимів їзди.
При цьому нікуди не поділася шикарна шкіряна обробка з гербовим тисненням на підголівниках крісел. Власне крісла — глибокі спортивні з відчутною бічною підтримкою, 14 позиційними налаштуваннями, підігрівом, вентиляцією і масажем — відмінно вписуються в інтер'єр Taycan.
Задній ряд комфортний для двох пасажирів, хоча конструкційно можуть сидіти і троє. Там, звичайно, не так багато місця, низько нависає над головою похилий дах, що, втім, компенсується тим фактом, що він повністю прозорий і дарує попутникам панорамний вид на небо.
Запас ходу Porsche Taycan
Запас ходу Porsche Taycan 4S становить від 386 до 463 км, залежно від режиму їзди й інших умов. Величезна літій-іонна батарея Performance Plus ємністю 93,4 кВт/год розташована в підлозі машини, її вага перевищує 600 кг, тож не дивно, що споряджена маса авто — майже 2,3 т.
Porsche Taycan — перший електрокар із 800-вольтою напругою тягової електросистеми (у Tesla та інших серійних електромобілів цей показник здебільшого вдвічі менший), що на практиці означає унікальні на сьогодні характеристики: швидкість зарядки дозволяє поповнити запас ходу на 100 км від джерела постійного струму в 800 В і 270 кВт можна за п'ять хвилин! А запас енергії до 80% від зарядки тієї ж потужності поповнюється за 22,5 хв. Інше питання, що похвалитися такими станціями в Європі може мережа IONITY, а в Україні проект офіційного дилера зі створення мережі швидкісної зарядки зараз у стадії реалізації: зарядитися від 5 до 80% на них можна буде всього за 25 хв.
Ну а поки з доступних у нас варіантів джерело струму в 400 В і 50 кВт заряджає батарею до 80% за 93 хв., від найпоширенішої в Україні станції в 11 кВт електокар заряджається повністю за 8 годин.
Виробник обіцяє термін служби батареї 15 років, при цьому 8 років, або 160 тис. км пробігу покриваються гарантією. Цікаво, що, за словами інженерів Porsche, Taycan можна використовувати за будь-якої температури, аж до -40 градусів Цельсія. Однак потрібно розуміти, що всі параметри роботи батареї — і витрата енергії, і час на підзарядку — за мінусової температури будуть нижчими.
Швидкість течії
Динаміку Taycan, яка непідготовленій людині може здатися навіть страшною, забезпечують два синхронні електромотори з постійними магнітами на передній і задній осях. У спокійному режимі їзди працює здебільшого передній мотор, задній, більш потужний, підключається під час акселерації.
Той самий космічний ривок досягається за рахунок двоступеневої планетарної коробки передач на задній осі (передню обертає одноступінчатий планетарний редуктор): при різкому старті з місця і приблизно до 70 км/год вона утримує знижену щабель.
У Taycan незвично важке, налите кермо і дуже щільна підвіска — необхідність за таких динамічних характеристик. У цілому ця машина для водія, якому подобається повна залученість у процес кермування авто, ніяких автопілотів тут немає і не передбачається. Електронні опції допомоги водієві — це адаптивний круїз-контроль, система допомоги під час перебудування (моніторинг дзеркал), утримання в смузі руху, круговий огляд.
Люкс з електрокаром Porsche Taycan
Porsche Taycan балує фішками, які точно запам'ятаються кожному, хто познайомився з люксовим німцем. Підходьте до авто з ключем — і ручки дверей плавно виїжджають з ніш: ласкаво просимо! Відкриваєте двері — і на асфальт проектується лого Porsche. А люки зарядних портів (їх у Taycan два — для швидкісної зарядки і звичайної) відкриваються, якщо провести рукою під сенсором. І ще: якщо вам все-таки не вистачає звуку спортивного двигуна Porsche, комп'ютер синтезує його для вас під час активації відповідної опції в меню.
Цій машині складно винести наш традиційний вердикт із плюсів і мінусів. Тому що кожен можливий мінус — це частина концепції моделі. Дорого? Для цільової аудиторії — заможних фанатів Porsche та високих технологій — ні. Низький кліренс? Так, по суті, це спорткар. Безумовно, це не авто "на кожен день" — це чудовий, шалено дорогий і фантастично інноваційний результат еволюції ідей Фердинанда Порше.
Технічні характеристики Porsche Taycan
- Тип кузова — чотирьохдверний седан
- Двигуни — два електромотори на постійних магнітах сумарною потужністю 530 к. с.
- Запас ходу в змішаному циклі — 386-463 км
- Максимальна швидкість обмежена 260 км/год
- Розгін із 0 до 100 км/год — 4 сек.
- Трансмісія — два планетарні редуктори
- Привід — повний
Вартість тестового автомобіля — 4 млн 867 тис.