Розділи
Матеріали

Результат еволюції. Тест-драйв електрокара Porsche Taycan

Вікторія Світлова
Фото: Вікторія Світлова

Потужність 530 к. с. і розгін до "сотні" за 4 секунди — Фокус протестував електричний Porcshe Taycan у версії 4S. Чим ще вражає перший електрокар Порше, читайте в нашому огляді.

Тиша, лише шелест величезних 21-дюймових коліс. Про те, що машина рухається і рухається швидко, повідомляє тільки зір, але не слух. Натискаю сильніше педаль акселератора, і тоді з'являється легкий гул електромоторів, ще сильніше — й електрокар Porsche Taycan летить вперед з якимось космічним прискоренням. Цікаво, що б сказав Фердинанд Порше, побачивши це дітище свого конструкторського бюро, адже він розробив автомобіль на електротязі ще в 1898 році.

Огляд Porsche Taycan

Lohner-Porsche мав два електромотори потужністю 2,5 к. с. кожен і міг розігнатися до пристойної на той час швидкості — 40 км/год. Тестовий Porsche Taycan у комплектації 4S має сумарну потужність електродвигунів 530 "коней", розганяється до сотні за 4 секунди, а його максимальна швидкість обмежена інженерами на позначці 260 км/год. У модифікації Turbo S розгін складає взагалі 2,8 сек., що на одну частку секунди швидше, ніж у Tesla Model X Performance, — Фердинанд би пишався електрокаром Porsche Taycan.

Це перший серійний електромобіль Porsche, він був виведений на ринок у 2020 році, а в березні минулого року модель надійшла і в Україну. За рік було продано 89 машин, при тому, що відповідь на питання "скільки коштує Порш Тайкан" починається з позначки 2 млн 584 тис. 320 грн (€76 800) за базову версію. А ціна тестового Porsche Taycan 4S 2021 року становить 4 млн 867 тис. грн, або приблизно €144 тис., причому тільки додаткового обладнання в ньому — на півтора мільйони в національній валюті.

Роздуті крила — одна з головних особливостей екстер'єру Taycan
Фото: Вікторія Светлова

Taycan, як і належить Porsche, спочатку вражає зовнішнім виглядом. Це майже п'ятиметровий седан (довжина — 4 963 мм) із дуже широким капотом (ширина — 1 966 мм) і низьким дорожнім просвітом, який в базі становить 130 мм, але може опускатися до 116 мм або підніматися до 148 мм, залежно від налаштувань пневмопідвіски. У цьому році з'явився і варіант кузова Cross Turismo, що нагадує універсал. У такому виконанні машина трохи вища та має повноцінний пластиковий обвіс.

Лінії даху, що різко спадають, гострий профіль "носа", низько опущеного до землі, величезні роздуті крила, які видно навіть із салону — ось найпомітніші риси спортивно-агресивного вигляду Taycan. 21-дюймові колеса з гальмівними дисками, покритими карбідом вольфраму, світлодіодні матричні фари, безрамкові стекла дверей — цю машину можна розглядати довго, захоплюючись кожною деталлю, що й робили перехожі та інші водії протягом усього тест-драйву.

На передній і задній осях у Taycan — різноширокі колеса
Фото: Вікторія Светлова

Салон Porsche Taycan вражає поєднанням хайтека та звичної розкоші Porsche. Вугільно-чорна 16,8-дюймова цифрова приладова панель химерно вигинається над рульовим колесом, з боків на ній сенсорні кнопки регулювання оптики, підвіски, амортизаторів та інших параметрів. Всього екранів у салоні п'ять, усі вони сенсорні — крім приладової панелі це дисплеї по центру консолі та навпаки пасажира переднього сидіння (встановлюється опціонально, працює, коли крісло зайняте), тачпад у нижній частині консолі та невеликий екран клімат-системи для пасажирів заднього ряду. Абсолютно все управління функціями відбувається сенсорно, причому натискати "кнопки" потрібно досить сильно — так вони захищені від випадкового торкання. Фізичні кнопки є тільки на кермі, на якому встановлена й традиційна для Porsche "шайба" перемикання режимів їзди.

При цьому нікуди не поділася шикарна шкіряна обробка з гербовим тисненням на підголівниках крісел. Власне крісла — глибокі спортивні з відчутною бічною підтримкою, 14 позиційними налаштуваннями, підігрівом, вентиляцією і масажем — відмінно вписуються в інтер'єр Taycan.

Задній ряд комфортний для двох пасажирів, хоча конструкційно можуть сидіти і троє. Там, звичайно, не так багато місця, низько нависає над головою похилий дах, що, втім, компенсується тим фактом, що він повністю прозорий і дарує попутникам панорамний вид на небо.

Запас ходу Porsche Taycan

Запас ходу Porsche Taycan 4S становить від 386 до 463 км, залежно від режиму їзди й інших умов. Величезна літій-іонна батарея Performance Plus ємністю 93,4 кВт/год розташована в підлозі машини, її вага перевищує 600 кг, тож не дивно, що споряджена маса авто — майже 2,3 т.

Porsche Taycan — перший електрокар із 800-вольтою напругою тягової електросистеми (у Tesla та інших серійних електромобілів цей показник здебільшого вдвічі менший), що на практиці означає унікальні на сьогодні характеристики: швидкість зарядки дозволяє поповнити запас ходу на 100 км від джерела постійного струму в 800 В і 270 кВт можна за п'ять хвилин! А запас енергії до 80% від зарядки тієї ж потужності поповнюється за 22,5 хв. Інше питання, що похвалитися такими станціями в Європі може мережа IONITY, а в Україні проект офіційного дилера зі створення мережі швидкісної зарядки зараз у стадії реалізації: зарядитися від 5 до 80% на них можна буде всього за 25 хв.

У Taycan немає фізичних кнопок: управління всіма функціями авто — сенсорне
Фото: Вадим Добровольський
Цифрова панель приладів виглядає як окремий гаджет
Фото: Вадим Добровольський

Ну а поки з доступних у нас варіантів джерело струму в 400 В і 50 кВт заряджає батарею до 80% за 93 хв., від найпоширенішої в Україні станції в 11 кВт електокар заряджається повністю за 8 годин.

Виробник обіцяє термін служби батареї 15 років, при цьому 8 років, або 160 тис. км пробігу покриваються гарантією. Цікаво, що, за словами інженерів Porsche, Taycan можна використовувати за будь-якої температури, аж до -40 градусів Цельсія. Однак потрібно розуміти, що всі параметри роботи батареї — і витрата енергії, і час на підзарядку — за мінусової температури будуть нижчими.

Швидкість течії

Динаміку Taycan, яка непідготовленій людині може здатися навіть страшною, забезпечують два синхронні електромотори з постійними магнітами на передній і задній осях. У спокійному режимі їзди працює здебільшого передній мотор, задній, більш потужний, підключається під час акселерації.

Під капотом за звичкою очікуєш побачити двигун, але там компактний багажник
Фото: Вадим Добровольський
Задній багажник має максимальний обсяг 447 л
Фото: Вадим Добровольський

Той самий космічний ривок досягається за рахунок двоступеневої планетарної коробки передач на задній осі (передню обертає одноступінчатий планетарний редуктор): при різкому старті з місця і приблизно до 70 км/год вона утримує знижену щабель.

У Taycan незвично важке, налите кермо і дуже щільна підвіска — необхідність за таких динамічних характеристик. У цілому ця машина для водія, якому подобається повна залученість у процес кермування авто, ніяких автопілотів тут немає і не передбачається. Електронні опції допомоги водієві — це адаптивний круїз-контроль, система допомоги під час перебудування (моніторинг дзеркал), утримання в смузі руху, круговий огляд.

Люкс з електрокаром Porsche Taycan

Porsche Taycan балує фішками, які точно запам'ятаються кожному, хто познайомився з люксовим німцем. Підходьте до авто з ключем — і ручки дверей плавно виїжджають з ніш: ласкаво просимо! Відкриваєте двері — і на асфальт проектується лого Porsche. А люки зарядних портів (їх у Taycan два — для швидкісної зарядки і звичайної) відкриваються, якщо провести рукою під сенсором. І ще: якщо вам все-таки не вистачає звуку спортивного двигуна Porsche, комп'ютер синтезує його для вас під час активації відповідної опції в меню.

Цій машині складно винести наш традиційний вердикт із плюсів і мінусів. Тому що кожен можливий мінус — це частина концепції моделі. Дорого? Для цільової аудиторії — заможних фанатів Porsche та високих технологій — ні. Низький кліренс? Так, по суті, це спорткар. Безумовно, це не авто "на кожен день" — це чудовий, шалено дорогий і фантастично інноваційний результат еволюції ідей Фердинанда Порше.

Технічні характеристики Porsche Taycan

  • Тип кузова — чотирьохдверний седан
  • Двигуни — два електромотори на постійних магнітах сумарною потужністю 530 к. с.
  • Запас ходу в змішаному циклі — 386-463 км
  • Максимальна швидкість обмежена 260 км/год
  • Розгін із 0 до 100 км/год — 4 сек.
  • Трансмісія — два планетарні редуктори
  • Привід — повний

Вартість тестового автомобіля — 4 млн 867 тис.