Розділи
Матеріали

У США фура з кавунами проїхала в безпілотному режимі 1 500 км

Фото: колаж Фокус

Безпілотна вантажівка подолала маршрут на 10 годин швидше, ніж якби за кермом перебував чоловік.

Стартап TuSimple зі США, який займається розробкою систем автономного кермування для магістральних вантажівок, провів ходові випробування безпілотної фури на дорогах загального користування.

Під час тесту тягач, оснащений безпілотною системою кермування з технології TuSimple, доставив партію кавунів із Мексики в США. Пробіг стартував у мексиканському місті Ногалес і фінішував з Оклахома-Сіті. Причому це була реальна доставка товару: до експерименту приєдналися американський постачальник овочів і фруктів Giumarra та оптова компанія Associated Wholesale Grocers.

Фото: скриншот

У точках навантаження і вивантаження на складах автомобілем керувала людина, але левову частку маршруту — 950 миль або 1 520 км від Тусон, штат Арізона, до Далласа, штат Техас — фура подолала в автономному режимі. При цьому в кабіні на підстрахуванні знаходився водій-оператор, щоб у нештатних ситуаціях взяти кермування на себе.

Частину шляху водієві довелося керувати тягачем самостійно, оскільки не в усіх штатах США автономні транспортні засоби можуть пересуватися по дорогах загального користування.

Автопілот розробки TuSimple власне компанія зараховує до четвертого рівня автономності за класифікацією SAE: з такою системою автомобіль може рухатися в безпілотному режимі практично в усіх дорожніх ситуаціях.

Вантажівка з автопілотом TuSimple була оснащена набором відеокамер і радарів з оглядом 360 градусів і дальністю "зору" на 1 кілометр вперед. Керівний модуль автопілота має продуктивність 600 трлн операцій за секунду і здатний обробляти інформацію та оцінювати дорожню ситуацію в 15 разів швидше, ніж людина.

Два модулі з камерами і радарами змонтовані на капоті на двох виносних пілотах

Випробувальний пробіг безпілотної фури не тільки успішно завершився, але й продемонстрував перевагу автоматики в швидкості руху. У звичайному режимі з людиною за кермом такий маршрут триває 24 години — в той час як автономна вантажівка подолала його за 14 годин або на 42% швидше.

Як зазначили в компанії Giumarra, поява безпілотних вантажівок повсюдно прискорить доставку продуктів, що особливо важливо для віддалених населених пунктів, яких у США чимало.

Наразі використання автоматизованих систем кермування в США не регулюється на федеральному рівні й залишена на розсуд штатів. Але днями підкомітет Конгресу під час свого засідання обговорив можливі стимули, які сприятимуть ширшому впровадженню безпілотних транспортних засобів та розвитку цього перспективного напрямку.

Стартап TuSimple існує з 2015 року і хоча наразі як і раніше збитковий, має ринкову капіталізацію понад 7 млрд доларів. Компанія зі штатом 800 осіб у першому кварталі 2021 року витратила на дослідження технологій автономного кермувння 41,4 мільйонів доларів. Виручка стартапу за той же період склала 944 тисячі доларів.

Раніше Фокус повідомляв, що мережа піцерій Domino's Pizza запустила в Х'юстоні автономну доставку піци. Для цього сервісу використовуються роботи R2 виробництва стартапу Nuro.

Також ми розповідали, що в Товаристві автомобільних інженерів (SAE) уточнили класифікацію визначення рівнів автономності безпілотників. Зокрема, були розширені характеристики автопілотів рівнів 3 і 4.