Тест-драйв нової Mazda CX-60: перший крок у преміумклас
Mazda CX-60 є знаковим авто для японської марки — це перший представник лінійки розкішних моделей. Фокус дізнався головні відмінності новачка від інших кросоверів Mazda і визначив, чи може він вважатися преміальним.
Дорога шкіра в оздобленні, комфортабельні сидіння з електроприводом, потужна турбошістка під капотом, класичне задньопривідне компонування — цей автомобіль цілком можна віднести до преміумсегменту. Утім, це не Mercedes і не BMW, а модель від бренду, який не вважається преміальним. На тесті у Фокуса — нова Mazda CX-60.
Mazda відкриває для себе преміумсегмент — у ньому буде ціле сімейство нових моделей японської марки. Першим його представником і є кросовер Mazda CX-60.
Знайомий дизайн, нова "начинка"
Нова Mazda CX-60 — середньорозмірний п'ятимісний кросовер. За розмірами він помітно більший за модель CX-5, але компактніший, ніж семимісні Mazda CX-9 і CX-90, тобто його можна порівняти з BMW X3, Audi Q5 і Lexus NX.
Габарити Mazda CX-60 2023:
- довжина — 4745 мм;
- ширина — 1890 мм;
- висота — 1680 мм;
- колісна база — 2870 мм.
Можна було б сказати, що кросовер зайняв нішу, що пустувала після припинення випуску Mazda CX-7, хоча з цією моделлю у новачка нічого спільного. Річ у тім, що в основі CX-60 лежить абсолютно нова задньопривідна платформа з поздовжнім розташуванням двигуна
Таке компонування вплинуло на дизайн Mazda CX-60: у кросовера класичні задньопривідні пропорції з дуже довгим капотом, коротким переднім звісом і зсунутим назад салоном.
Кросовер Mazda зберігає фамільні риси, але виглядає солідніше за побратимів. Широка решітка радіатора поєднується з компактними діодними фарами та тоненькими ходовими вогнями. Вузькі ліхтарі авто розтягнуті на крила. Усі Mazda CX-60 в Україні оснащуються за замовчуванням 20-дюймовими дисками.
Японський люкс — салон Mazda CX-60
"Преміальність" Mazda CX-60 найкраще відчувається в салоні. Якість інтер'єрів у Mazda і раніше була на висоті, але тепер японці перевершили себе.
В оздобленні використана дорога шкіра Nappa, а передня панель обшита якісною екошкірою з контрастним прострочуванням. Розбавляють їх сріблясті вставки "під алюміній". Пластик у салоні переважно м'який.
Рульове колесо забезпечене зручними напливами на ободі в районі хвата рук. Алгоритм роботи важеля КПП потребує звикання.
Нова Mazda CX-60 — перша модель марки з віртуальною панеллю приладів. У неї можна змінювати конфігурацію — вивести по центру аналоговий або цифровий спідометр. На додачу, колір графіки змінюється, залежно від обраного режиму їзди. Крім того, дані проєктуються на лобове скло.
12,3-дюймовий дисплей мультимедіа розташований високо. Він сенсорний, але для навігації передбачені традиційні для Mazda круглий джойстик і кнопки. Меню просте і зрозуміле, також є Apple CarPlay (бездротовий) і Android Auto (дротовий). Мало того, є функція Face ID — авто може розпізнавати власника в обличчя і завантажити його налаштування.
Як і в інших Mazda, перемикачів аудіо на центральній панелі немає — регулятор гучності розміщений біля джойстика мультимедійної системи. Деякі кнопки клімат-контролю дрібнуваті, але налаштовувати температуру на дотик зручно.
Нижче розташована ніша з бездротовою зарядкою для смартфонів, а ось роз'єми USB-C для підключення смартфона заховані у відсіку в підлокітнику, що не дуже зручно. До речі, сам бокс надто вже маленький, зате бардачок Mazda CX-60 досить місткий.
Наскільки просторий кросовер Mazda CX-60
Сідаємо за кермо. Передні крісла вже в базовій версії отримали електропривод, а у варіанті Premium Sport ним оснастили ще й рульову колонку, тож зручну позицію знаходжу швидко.
Крісла комфортабельні та добре утримують спину. Підігрів сидінь і керма є у всіх Mazda CX-60 2023, а в топовій версії додана ще й вентиляція.
Посадка в Mazda CX-60 не надто висока, за мірками кросоверів. Оглядовість загалом непогана, хоча потрібно звикнути до довгого капота. Камери кругового огляду, безсумнівно, допомагають під час паркування, тим паче, що картинка у них дуже якісна. До того ж, їх можна швидко активувати натисканням кнопки біля важеля КПП.
Заглянемо назад: двері відчиняються дуже широко, що полегшує посадку. Хоча нова Mazda CX-60 майже на 20 см довша за CX-5, місця для ніг тут ненабагато більше. Утім, його цілком вистачає пасажирам середнього зросту, та й запас над головою непоганий, тому тіснувато буде хіба рослим людям. Трансмісійний тунель невисокий, тому трьом ззаду зручно.
У спинки сидінь змінюється кут нахилу, проте діапазон регулювань дуже невеликий. Для задніх пасажирів є підігрів крісел і роз'єми USB-A.
А ось багажник Mazda CX-60 справді величезний: 570 л у звичайному стані і 1726 л — зі складеними задніми кріслами (вони складаються легко, причому як із салону, так і з багажника). Під підлогою заховані сабвуфер і запаска-докатка. Отвір дверей широкий, а ще є електропривід із сенсором відкривання — для його спрацьовування достатньо провести ногою під бампером.
По-багатому — комплектація Mazda CX-60 2023
Оскільки модель преміальна, то її оснащення небідне вже в базовій версії — безключовий доступ, електропакет, камера, паркувальні сенсори спереду і ззаду, круїз-контроль, датчики дощу і світла.
Флагманський варіант Premium Sport додає камери кругового огляду, електропривод рульової колонки, вентиляцію сидінь і потужну акустику Bose. Усі Mazda CX-60 2023 отримали 7 подушок безпеки та набір електронних "помічників" — автоматичне гальмування, утримання у смузі, контроль "сліпих" зон та уважності водія.
Шість циліндрів та електричний помічник — двигун Mazda CX-60
Написи Inline 6 на боковинах вказують на родзинку топової Mazda CX-60 — 3,3-літрову рядну турбошістку. В епоху даунсайзингу двигунів Mazda не побоялася створити новий мотор великого об'єму.
Для свого об'єму двигун не найпотужніший — 284 к. с. Утім, потенціал у нього є, адже у флагманській Mazda CX-90 ця ж шістка видає 345 к. с.
Мотор швидко розкручується і найкраще проявляє себе після 2500 об/хв. Пікові 450 Н∙м крутильного моменту доступні в широкому діапазоні 2000-3500 об/хв, тож на брак тяги скаржитися не доводиться. У спортивному режимі шістка стає жвавішою і чутливішою.
Спринт до 100 км/год займає 6,9 с і рівномірний розгін триває до 140-150 км/год. Максимальна швидкість становить 219 км/год. Двигун порадує приємним соковитим звуком і по-справжньому гучним стає тільки на високих обертах.
Нова Mazda CX-60 — перша модель марки з 8-ступінчастою автоматичною КПП. Вона демонструє чудові реакції і дуже швидко перемикає передачі, але при переході з першої на другу швидкості часом відчувається поштовх.
Автомат у Mazda просунутий — з багатодисковим зчепленням замість традиційного гідротрансформатора і вбудованою 48-вольтною "м'якою" гібридною установкою. Вона глушить мотор не тільки під час зупинок, а й під час їзди накатом навіть на великій швидкості.
Результат — напрочуд низька витрата пального. 11 л/100 км у міському циклі та 6,2 л/100 км за містом — чудові дані для 1,8-тонного шестициліндрового авто. І ці цифри реальні — у нас вийшло 11,3 л/100 км за переважно міської їзди. І навіть якщо активніше тиснути на газ, то в 13 л/100 км можна вкластися. Цікаво, що у 2,5-літрової 192-сильної версії схожі паспортні показники економічності.
Як керується нова Mazda CX-60
Звісно, задньопривідне компонування позитивно впливає на керованість Mazda CX-60. На звивистих дорогах важкий автомобіль вельми непогано себе почуває, і керувати ним — одне задоволення.
Кермо Mazda CX-60 приємно наповнене вагою і точне, хоча більше інформативності йому не завадило б. Кросовер Mazda слухняно реагує на поворот керма, а його обертальність близька до нейтральної.
Зчеплення з дорогою дуже хороше і зірвати задню вісь у занос не вийде. А ще автомобіль непогано маневрує і на малих швидкостях — діаметр його розвороту становить лише 10,8 м.
Від такого авто очікуєш більш спортивних налаштувань підвіски, але нова Mazda CX-60 — не той випадок. Її підвіска більше налаштована на комфорт — вона плавно і досить тихо поглинає більшість дорожніх нерівностей. При цьому крени кузова відносно невеликі — це заслуга системи Kinematic Posture Control, запозиченої у спортивної Mazda MX-5.
Шумоізоляція у кросовера також непогана. На трасі шини й аеродинамічні шуми стають чутні після 130-140 км/год.
З'їхати з асфальту на Mazda CX-60 можна, але потрібно враховувати, що авто з кліренсом 180 мм і шинами розміром 235/50 R20 все ж не створене для серйозного бездоріжжя.
Нова Mazda CX-60, ціна в Україні
Купити кросовер Mazda CX-60 в Україні можна за ціною від 1 706 600 гривень за 2,5-літровий варіант у базовій комплектації. 3,3-літрова версія стартує з 2 052 000 гривень, а авто у виконанні Premium-Sport — це мінімум 2 322 000 гривень.
Наразі нова Mazda CX-60 є найдорожчою моделлю японської марки, адже поки що у нас не з'явився флагман CX-90. Утім, якщо порівнювати з моделями аналогічного класу і компонування, то з'ясується, що CX-60 — один із найдешевших. Японський преміум виявився доступнішим за європейський.
Вердикт Фокуса
Якщо не брати до уваги дрібні нюанси, то нова Mazda CX-60 цілком відповідає вимогам преміумсегмента. У кросовера якісне внутрішнє оздоблення, багате оснащення і задньопривідне компонування, як у дорожчих європейських моделей. Підвіска порадує комфортом, а шестициліндровий двигун — економічністю. Хоча автомобілю не завадила б наявність потужнішої версії зі спортивними налаштуваннями ходової.
Плюси Mazda CX-60 2023:
- мала витрата палива;
- великий багажник;
- багате оснащення;
- комфортабельна їзда.
Мінуси Mazda CX-60 2023:
- не надто багато місця ззаду;
- хотілося б потужнішу версію 3,3-літрового мотора.
Технічні характеристики Mazda CX-60
Тип двигуна | бензиновий, з турбонаддувом |
Кількість і розташування циліндрів | R6 |
Об'єм двигуна | 3283 |
Потужність двигуна, к. с./об/хв | 284/5000 |
Обертальний момент, Нм/об/хв | 450/2000-3500 |
Коробка передач | 8-ст. автоматична |
Привід | повний |
Споживання пального, місто-траса | 11,0-6,2 л/100 км |
Макс. швидкість, км/год | 219 |
Розгін 0–100 км/год, с | 6,9 |
Об'єм паливного баку, л | 58 |