Розділи
Матеріали

ЄС вводить величезні мита на електромобілі з Китаю: як відреагувала автогалузь

Тарас Брязгунов
Фото: BYD Auto | Мито на китайські електрокари буде диференційованим

Мито на китайські електромобілі в ЄС буде диференційованим — його розмір може сягати 38,1%. Окремо розрахують ставки для електрокарів європейських брендів, які випускають в КНР.

Із 4 липня в Європейському союзі запровадить мита на електромобілі з Китаю. Єврокомісія вже проінформувала про це автовиробників із КНР. Про це повідомляє BBC.

Дискусії щодо доцільності мит на авто з Китаю тривали кілька місяців. Спочатку ці збори будуть тимчасовими – їх введуть до 2 листопада, поки триватиме антисубсидійне розслідування. Після цього планують запровадити постійні мита на 5 років, якщо проти цього не виступлять мінімум 15 країн ЄС.

Мито на електромобілі з Китаю – розмір і умови

Розмір мита виявився більшим, аніж прогнозувалося (очікувалося, що ставка складе 10-25%), і може сягати 38,1%. Варто відзначити, що воно буде додатковим, тобто існуюче мито в 10% не відміняється. До того ж, збір буде диференційованим – для окремих виробників запроваджуватимуться різні його ставки.

Мито на електромобілі MG сягне 38,1%
Фото: MG

Зокрема, наразі відомо, що найвища ставка в 38,1% буде застосована до концерну SAIC, який продає в ЄС електромобілі MG та Maxus. Для електрокарів Geely мито становитиме 20%, а для BYD – 17,4%.

Для більшості компаній з КНР ставка складе 21%. Автовиробникам, які співпрацюватимуть під час антисубсидійного розслідування та пройдуть усі перевірки, можуть знизити розмір мита. Крім того, індивідуально розрахують ставки для глобальних автоконцернів, які виготовляють авто в Китаї та імпортують їх у ЄС. Мова йде, зокрема, про BMW, Renault Group та Tesla.

Реакція представників автопрому

Цікаво, що Китайська асоціація легкових автомобілів на рішення ЄС відреагувала досить стримано: "Попередні тарифи ЄС загалом відповідають нашим очікуванням і становлять у середньому близько 20%, що не матиме особливого впливу на більшість китайських компаній".

Мито на китайські Tesla розрахують індивідуально
Фото: Tesla

Також було зазначено, що китайські автовиробники продовжать розвивати європейський ринок, проте не вдаватимуться до агресивних стратегій, адже розуміють важливість галузі, яка створює чимало робочих місць у Євросоюзі.

Разом із тим, деякі європейські автоконцерни виступили проти нових ставок мита. Міністр транспорту Німеччини Фолькер Віссінг зазначив, що такий крок збільшує ризик торгової війни та вплине на німецькі компанії.

А Німецька асоціація автовиробників (VDA) заявила, що потенційна шкода від такого рішення може бути більшою, аніж вигода, адже можливе впровадження дзеркальних заходів проти європейських виробників з боку Китаю. Крім того, нові мита на електромобілі з Китаю розкритикували представники концернів BMW, Mercedes-Benz, Stellantis та Volkswagen, які мають підприємства в КНР.

Нагадаємо, що раніше мито на китайські електромобілі ввели і в США. Воно становить 100%, утім, варто відзначити, що в Штати авто з КНР масово не поставлялися, тому ефект від цього рішення не настільки суттєвий, як від європейських мит.

Варто відзначити, що введення мита співпаде зі спадом на ринку електромобілів. Зниження продажів електричних авто фіксують по всьому світу. Експорт електрокарів та гібридів із КНР у травні знизився на 18,8% порівняно з квітнем та на 4% — порівняно з травнем 2023 року.

Раніше Фокус повідомляв, що в Китаї презентували новий електромобіль від Geely і Volvo із запасом ходу 800 км.

Також ми писали, що на європейський ринок вийдуть нові електрокросовери від Huawei.