Без лития и кобальта: в Швеции создали дешевую, но эффективную батарею нового поколения
В основі нової технології лежать залізо і натрій — ці матеріали надходять на світовий ринок у великих кількостях, що робить виробництво батарей набагато вигіднішим.
Шведська компанія акумуляторів Northvolt AB розробила свою першу натрій-іонну батарею з найкращою у своєму класі потужністю 160 ват-годин на кг, яка може скоротити залежність від дефіцитної сировини та закласти основу для наступного покоління акумуляторів для електромобілів. Про це повідомляється на офіційному сайті компанії.
Батарея виготовлена без використання дорогих матеріалів: літію, нікелю, кобальту або графіту, що робить її безпечнішою та економічно вигіднішою. Акумулятор виробляється з використанням таких мінералів, як залізо і натрій, які в достатку представлені на світових ринках. Він заснований на твердому вуглецевому аноді та катоді на основі берлінських білил.
Натрій-іонна технологія, розроблена спільно з дослідницьким партнером Altris, покликана стати основою для рішень Northvolt зі зберігання енергії наступного покоління. Низька вартість і безпека за високих температур роблять цю технологію особливо привабливою для рішень зі зберігання енергії на ринках, що розвиваються, включно з Індією, Близьким Сходом і Африкою.
Крім того, цю технологію можна виробляти з використанням місцевих матеріалів, що відкриває унікальний шлях для розвитку нових регіональних потужностей з виробництва акумуляторів, повністю незалежних від традиційних ланцюжків створення вартості акумуляторів.
Використовуючи прорив у розробці та виробництві акумуляторів, Northvolt планує стати першою компанією, яка здійснить індустріалізацію акумуляторів на основі пруської білої фарби та виведе їх на комерційні ринки. Хоча перші натрій-іонні елементи призначені насамперед для зберігання енергії, майбутні покоління можуть забезпечити більш високу щільність енергії для електромобілів.
Northvolt AB — єдиний великий виробник акумуляторів у Європі, який розширює виробництво батарей для електромобілів у Швеції та планує побудувати заводи в Німеччині та Канаді. Наразі компанія залучила понад $9 мільярдів у вигляді акціонерного і боргового капіталу, а також понад $55 мільярдів коштом замовлень від BMW, Volvo Cars, Polestar і Volkswagen.
Раніше Фокус повідомляв, що нові електроліти можуть стати революцією у виробництві батарей. Фізики зробили твердотільний акумулятор з хорошими характеристиками та невисокою собівартістю, що відкриває шлях до впровадження нової технології.