Розділи
Матеріали

Скасування пільг ні до чого: українцям пояснили, чи варто чекати на різке подорожчання палива

Фото: УНІАН | Ціни на пальне в Україні зміняться, але сильного подорожчання не відбудеться

Депутат і керівник комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев пояснив, від чого залежать ціни на пальне на українських АЗС.

У перший день липня в Україні знову почали діяти довоєнні ставки ПДВ і акцизу на пальне. Різкого подорожчання пального на АЗС, однак, не відбулося, і навряд чи варто боятися, що ціни зашкалюватимуть. Про це заявив в інтерв'ю виданню "Телеграф" голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Він упевнений, що повернення старих податків абсолютно ніяк не вплине на вартість палива. Ціни якщо й змінюватимуться в бік підвищення, то зовсім через інші чинники.

"Ціна на паливо залежатиме не від оподаткування, а від світової кон'юнктури цін на нафту. Ми бачимо сприятливу для нас кон'юнктуру та не бачимо якихось ризиків у цьому контексті. Тому тут ми якихось суттєвих ризиків взагалі не бачимо", — пояснив він.

Депутат також радить не сприймати повернення акцизу як нові податки.

"Це ніяке не додаткове оподаткування, ми прибираємо тимчасово введені пільги. І тут обговорювати це питання з позиції "треба чи не треба", мені здається, недоречно", — додав Гетманцев.

Що змінилося з 1 липня

Показник ПДВ тепер становить до 20% (до 1 числа був на рівні 7%) на всі види палива, а акцизи тепер такі:

  • на бензин — 213,5 євро за 1000 л (було 100 євро);
  • на дизельне паливо — 139,5 євро за 1000 л (було 100 євро).

Скільки коштує пальне на АЗС

За даними сайту Auto.RIA, станом на вечір, 12 липня, вартість палива на автозаправних станціях була такою:

  • A-95+ — 49,97 грн/л
  • А-95 — 47,86 грн/л
  • А-92 — 45,34 грн/л
  • Дизельне паливо — 46,84 грн/л
  • Газ — 23,34 грн/л
Як змінюються ціни на паливо в Україні

Що ще впливає на ціни

Нещодавно директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко розповідав Фокусу, що зараз в Україні спостерігається доволі обмежений платоспроможний попит на нафтопродукти, тож трейдерам доведеться встановлювати таку ціну, щоб, із одного боку, залишитися з прибутком, а з іншого, не втратити значну частину ринку.

Також він зазначає, що стримуванню зростання цін на АЗС може сприяти висока конкуренція на ринку пального та профіцит нафтопродуктів, тож автовласники мають бути готовими до того, що ціни на пальне зростуть на 3-5 грн/літр.

Водночас експерт профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко каже, що війна стала для роздрібної торгівлі "золотою лихоманкою", коли націнка на літрі бензину й ДП перевищує 30%.

"Такого не було в мирний час, але з'явилося під час війни, чому посприяв уряд, коли скасував у травні 2022-го регулювання роздрібної ціни на нафтопродукти. Якщо повернути регуляцію, то споживач може й не помітити зміни акцизів", — зазначив він.

Раніше Фокус розповідав, як у Львові авто заправили неякісним паливом — із ладу вийшло 20 машин. Також ми писали про нове екопаливо для класичних автомобілів.