Розділи
Матеріали

Банки перевіряють усі перекази з карт українців: що потрібно знати клієнтам

Анастасія Ковальова
У банку перевіряють усі перекази з карт українців

Банківські установи вивчають нетипову активність клієнтів, збільшення обсягів фінансових операцій, які не підкріплені офіційними документами.

В Україні банки ретельно аналізують усі банківські операції клієнтів. Під час фінансового моніторингу враховуються не тільки характерні для клієнта операції, а й його місце роботи та інша інформація. Про це розповіла Марина Павленко, провідна експертка з фінансового моніторингу одного з українських банків, передає видання "OBOZ.UA".

За її словами, банки аналізують нетипову активність клієнтів, таку як різке збільшення кількості карткових розрахунків у певні дні, а також зростання обсягів фінансових операцій, не підтверджених офіційними документами.

Також банки проводять аналіз відповідності операцій з наявними даними про клієнта, такими як місце роботи і джерело доходів. Крім того, вони вивчають інтернет-ресурси, на яких клієнт купує товари, оплачує послуги або отримує кошти.

"Більшість клієнтів, які користуються банківською послугою з p2p-переказів, зазвичай здійснюють невелику кількість операцій на незначні суми. Тому надмірна/підвищена активність з їхнього боку завжди ретельно аналізується. Адже опосередковано банк може бути "втягнутим" або стати співучасником можливих протиправних дій. Репутація фінустанови здобувається роками, яку можна втратити лише через один, але гучний скандал", — підкреслила Марина Павленко, представниця Глобус Банку.

Вона зазначила, що для запобігання непорозумінь між клієнтом і банком важлива ефективність "комунікаційного ланцюжка". З одного боку, банк створює спеціальні консультаційні підрозділи, які надають клієнтам вичерпну та всебічну інформацію за їхніми запитами. З іншого боку, така комунікація вимагає своєчасної реакції клієнта на запити банку, надання додаткової інформації та документів, необхідних для здійснення бажаних операцій без перешкод.

Експертка наголосила на значущості дотримання "гігієни клієнта". Насамперед, у жодному разі не слід погоджуватися на пропозиції "легкого заробітку" за переказ коштів. Усе, що потрібно для нібито "заробітку" — це відкрити новий банківський рахунок або передати свої старі банківські реквізити та доступ до інтернет-банку третім особам. За це обіцяють разову винагороду або відсоток від суми проведених транзакцій.

"Продавши" свої дані за порівняно невелику суму, клієнт ризикує зіткнутися із серйозними проблемами. Регулятор має намір створити спеціальні централізовані реєстри, куди вноситимуть дані осіб, які брали участь у таких або подібних "схемах". Ці реєстри будуть доступні всім учасникам банківського та фінансового ринків.

Раніше Фокус розповідав, яким банкам українці найчастіше довіряють свої кошти. Також повідомлялося, що НБУ ввів тимчасову можливість безготівкового обміну коштів клієнтів фінустанов у російських або білоруських рублях.