Розділи
Матеріали

Не за всю Одесу. Що стоїть за скандалом у ресторані "Львівська реберня"

Ось і з'являються такі "реберні" — місця, де створюється комфортна для певної публіки антиодеська атмосфера. Унікальність Одеси, її самість, є для них явищем не тільки чужим, але й ворожим — чимось, що належить знищити.

Феномен одеського закладу "Львівська реберня", який, в звʼязку з нещодавнім скандалом, активно обговорюють в соцмережах, гранично простий.

Одеса — місто, в якому багато приїжджих. По суті, 90% одеситів є приїжджими у 2-3-4 поколінні, та й взагалі Одеса, як така, ґрунтувалася як, власне, місто "приїжджих". (Чисто американська модель своєрідного "плавильного котла", що не вписується у вузькі етнокультурні рамки — Ред).

Будучи "містом приїжджих", Одеса швидко виробила характерну систему цінностей, необхідну для успішного гуртожитку, яке населяє строката тусівка. Визнання і дотримання цієї системи цінностей, тієї самої одеської культури, є необхідною і достатньою умовою приємного тут перебування.

І тепер уже ось ця одеська культура сама собою стала цінністю: багато людей закохуються в Одесу саме завдяки цій культурі та переїжджають сюди жити. І прекрасно вписуються, і вже через декілька років ніхто не скаже, що вони "немісцеві", і тим більше, ніхто не подумає докоряти їм цим.

Але є інші люди. Ті, в кого ця культура викликає неприязнь і відторгнення. Такі люди, з тих чи інших причин переїхавши до Одеси, всіма силами намагаються переробити місто під себе. А вже якщо їм волею доль дана якась влада, то виходить і зовсім не дуже.

А в останні роки зʼявилися люди, які переїжджають сюди спеціально для того, щоб, володіючи владою і впливом, переробляти Місто відповідно до загальноприйнятої в Україні парадигми.

Унікальність Одеси, її самість, є для них явищем не тільки чужим, але й ворожим — чимось, що належить знищити.

Чим вони й займаються, і займаються досить успішно.

Але, як би там не було, складно жити в місті, яке ти розглядаєш як вороже утворення і яке платить тобі тією ж монетою (а в Одесі такі штуки прораховують миттєво — знову ж таки, досвід "міста приїжджих" дозволив відточити цю навичку до блиску). Неможливо все життя жити "в окопі".

Й ось і зʼявляються такі ось "реберні" — місця, де створюється комфортна для цієї публіки антиодеська атмосфера. "Приходьте до нас, у вас нам буде комфортно, ми теж це ось все ненавидимо, а натомість готові запропонувати вам ту саму атмосферу, до якої ви звикли".

Й ось і з'являються такі ось "реберні" — місця, де створюється комфортна для цієї публіки антиодеська атмосфера.
Це просто таке маркетингове позиціонування. Заклад, де точно будуть "всі свої", де можна буде нарешті відпочити від тієї ненависної одеської культури, яка щодня оточує їх.

Це просто таке маркетингове позиціонування. Заклад, де точно будуть "всі свої", де можна буде нарешті відпочити від тієї ненависної одеської культури, яка щодня оточує їх.

І, з урахуванням того, що вона спрямована на публіку, яка має відносно багато легких грошей (слово "легких" тут має важливе значення!), то, гадаю, що в закладу з таким позиціонуванням навіть є шанси на комерційний успіх.

Нічого особистого тільки бізнес.

Першоджерело: телеграм-канал автора.

Публікується за згодою автора.