Ринок пального і мобілізація після 18 травня. Чи пересядуть жінки за кермо бензовозів
Головна тема обговорення на ринку пального – що робити з водіями бензовозів після 18 травня, коли набуде чинності закон про мобілізацію.
Без оновлених даних випускати закордон нікого не будуть, хоча раніше через систему "Шлях" це було можливо. Насправді, деякі компанії таких водіїв уже не відправляють закордон, бо почастішали випадки залишення машин і втечі водіїв. Розповіли, що в одного з перевізників у Польщі стоять полишеними 25 рефрижераторів. Бензовозів там теж вистачає…
Цікава картина вилізла й у нафтотрейдерів, де абсолютна більшість водіїв-далекобійників не заброньовані. Іронія долі в тому, що деякі навіть дуже респектабельні, на перший погляд, мережі АЗС (насправді, жуліки) не змогли побронювати водіїв, бо платили зарплати кешем й не пройшли у Мінекономіки критерії "критичності". А я про це писав, карма біч! І вважаю, що треба цей критерій посилювати, бо водій бензовоза/газовоза/бітумовоза отримує "на руки" 30-80 тис. грн на місяць. Це 12-32 тис. грн ПДФО та ЄСВ!
Але головна проблема у самих водіях. Хтось боїться оновлювати дані в ТЦК, а хтось просто не хоче світитись ні у який спосіб у державних базах даних. Тому тут питання: як вони збираються працювати навіть без виїзду закордон, якщо їх рано чи пізно зупинять на блок-пості? Не кажучи вже про місяця розвантаження/завантаження, які теж усім відомі.
Що стосується "колапсу з пальним", то нічого не буде. Імпорт бензину та дизпального автотранспортом складає до 15%, легко перекривається залізницею.
Більша частка у скрапленому газі — третина від балансу ринку — але й це не є проблемою. Це здебільшого поставки з Польщі. Нагадаю, ми без них жили останні майже півроку через блокування й хтось бачив дефіцит газу або його здорожчання?
Крім того, окремі перевізники, які не жували шмарклі, а працювали й бронювали водіїв, продовжать працювати.
Тому колапс і зростання цін скасовується. А з водіями треба щось робити. Якщо йти за логікою тих, хто жував шмарклі, то фактично треба створювати касту недоторканних. Але на це навряд чи хтось піде, бо в армії водії дуже потрібні.
В одній великій мережі АЗС розповіли, що всерйоз розглядають залучення жінок-водіїв. Крім того, кажуть, такі ж курси хочуть відкрити дилери європейських виробників вантажівок.