Розділи
Матеріали

У Китаї запустять аеротаксі міжміського сполучення

Фото: EHang

Літак зможе подолати відстань 300 км і перевезти двох пасажирів.

Китайський виробник eVTOL, EHang, оголосив про випуск нового аеротаксі для міжміських перельотів. Модель під назвою EHang VT-30, що працює на автопілоті, зможе перевезти двох пасажирів з одного міста в інше, подолавши максимальну відстань 300 км.

Про це повідомляється на офіційному сайті компанії.

EHang вже кілька років займається створенням мультикоптерів, і тестує їх, залучаючи власних співробітників. Наприклад, засновник компанії Ху Хуажі літав на роботу на EH116 ще у 2019 році. Сьогодні компанія готова запустити послугу аеротаксі не тільки в містах, але і для забезпечення міжміського сполучення. Це цілком можливо вже у найближчому майбутньому, тому що їй зовсім не потрібно відповідати вимогам американських або європейських регуляторів та отримувати їх ліцензії. Документи, які дозволяють польоти над населеними пунктами, отримати від китайських структур можна набагато простіше і швидше. У жодному з літаків EHang не передбачене місце для пілота, тому ключовим моментом тут буде прискорення сертифікації автономних пасажирських літаків — те, що більшість європейських і американських компаній розглядають як завдання, вирішити яке належить протягом 5-10 років.

"Безпілотна авіація є невід'ємною частиною створення інтелектуальної цивільної авіації і може стати транспортом майбутнього", — прокоментував Шіцзюнь Інь, головний інженер Управління цивільної авіації Китаю (CAAC). "Уряд і компанії повинні працювати разом, щоб сприяти розвитку розробок безпілотних літальних апаратів і створення високоякісної інфраструктури цивільної авіації".

Конструкції мультикоптерів EHang можуть бути спрощеними і, отже, потенційно легшими для проходження процесу сертифікації, але розвивати велику швидкість або долати великі відстані — ні, через те, що на це не вистачить заряду акумулятора. Двомісний EH216 розвиває максимальну швидкість 130 км/год, максимальна корисне навантаження на борту становить 220 кг, його дальність польоту обмежена 35 км.

Нова конструкція оснащена вісьмома стійками вертикального зльоту і посадки, укладеними коаксиально на чотирьох силових установках і збалансованих навколо невеликої краплеподібної кабіни, і з одним гвинтом позаду неї. Широкі крила забезпечують підйомну силу для ефективного польоту вперед, а завдяки комплекту колісного шасі VT-30 зможе злітати і приземлятися на злітно-посадкових смугах, вертолітних майданчиках.

Аеротаксі EHang VT-30
Фото: EHang

За словами інженерів з EHang, нова модель зможе пролетіти до 300 км на одному заряді, при цьому час польоту складе до 100 хвилин. Це вражаючі показники для сектора, однак про максимальну та крейсерську швидкості розробники не повідомляють, також вони не називають і характеристик акумулятора. І все ж можна очікувати, що VT-30 буде значно швидшим, ніж EH216. Як би там не було, VT-30 орієнтований на перельоти між містами і районами. Його прототип уже пройшов випробування вертикального зльоту і посадки.

"Запуск VT-30 стане хорошим доповненням мережі міжміського повітряного сполучення, задовольнивши потреби у покритті великих відстаней. — каже Хуажі Ху, засновник, голова і головний виконавчий директор EHang. "Надалі він буде використовуватися для перевезень як пасажирів, так і вантажів".

Раніше експерти розповіли, коли люди зможуть скористатися послугами аеротаксі. Згідно з "індексом реальності" від SMG, першими полетять китайці, за ними — німці, а вже потім американці.