Розділи
Матеріали

Екіпаж ледь не звихнувся: найтриваліший безпосадковий політ на літаку тривав 64 дні (фото)

Андрій Кадук
Фото: CNN | Екіпаж ледь не звихнувся: найтриваліший безпосадковий політ на літаку тривав 64 дні

Рекорд, встановлений двома американськими пілотами 1959 року, не побитий досі. Це був дуже цікавий політ, хоча й повний божевілля.

З 4 грудня 1958 року до 7 лютого 1959 року тривав найтриваліший безпосадковий політ на літаку в історії. Він тривав 64 дні 22 години і 19 хвилин і його встановили пілоти Роберт Тімм і Джон Кук на літаку Cessna 172. Протягом усього цього часу вони кружляли над штатом Невада, США, і загалом подолали 240 тисяч км. Це в 6 разів більше, ніж довжина екватора, пише IFLScience.

У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Рекорд, встановлений американцями, не побитий досі. Хоча 2 роки тому дрон Zephyr здійснив схожий безпосадковий політ, але він тривав на 4 години менше.

Взагалі історія найтривалішого безпосадкового польоту дуже дивна та неймовірна. Коли в Лас-Вегасі відкрився новий готель із казино під назвою Hacienda, його власники вирішили розмістити рекламу закладу на літаку, який міг би встановити рекорд із тривалості польоту. У цьому готелі працював Роберт Тімм, який був пілотом під час Другої світової війни і саме до нього звернулися зі своєю божевільною ідеєю власники готелю.

Літак Cessna 172, на якому літали Тімм і Кук
Фото: CNN

Для польоту обрали літак Cessna 172, але покращили його, зокрема встановили додатковий паливний бак. Але проблема залишалася з дозаправкою літака в повітрі, адже навіть внесені в літак зміни не дозволяли цього зробити. Тому було ухвалено рішення заправляти літак під час польоту за допомогою вантажівки, що їхала внизу.

Ідея, яку вдалося успішно реалізувати, полягала в такому: вантажівка наближалася до літака, що летів, пілоти його знижували, а потім на літак піднімали шланг, через який за допомогою насоса закачували паливо в бак.

Роберт Тімм і авіамеханік Джон Кук вилетіли на літаку з аеропорту Лас-Вегаса 4 грудня 1958 року і решту майже 65 днів кружляли над штатом Невада.

До речі, під час дозаправлення літака, екіпаж отримував з вантажівки також їжу, воду та інші припаси. Що стосується походів до туалету, то Тімм і Кук для цього використовували спеціальні переносний туалет, створений для відпочинку на природі. Коли він заповнювався, то вміст просто викидали над пустелею.

Ідея, яку вдалося успішно реалізувати, полягала в такому: вантажівка наближалася до літака, що летів, пілоти його знижували, а потім на літак піднімали шланг, через який за допомогою насоса закачували паливо в бак
Фото: CNN

Двоє пілотів по черзі спали на матраці в задній частині кабіни літака, але заснути вдавалося не завжди. Через нестачу сну, втому і стрес екіпаж перебував на межі божевілля, і двоє пілотів потихеньку починали божеволіти, вигадуючи всяку маячню.

До речі, через недосипання екіпаж літака мало не загинув. Під час 36-го дня польоту Тімм, який перебував за штурвалом літака, заснув, і політ тривав на автопілоті протягом приблизно години на висоті 1,2 км. Через кілька днів автопілот вийшов з ладу, і пілоти більше ніколи не засинали за штурвалом.

Коли вже закінчувався 65 день безпосадкового польоту, двоє пілотів вирішили, що з них уже досить і посадили літак. Роберт Тімм помер 1976 року, а Джон Кук — 1995 року.

Як уже писав Фокус, 1500-річна ДНК дала змогу з'ясувати, який вигляд мав китайський імператор У-ді і від чого він помер. Вчені також з'ясували, до якого народу належав імператор, який займався об'єднанням північного Китаю.

Також Фокус писав про п'ятий стан матерії, який порушує правила квантової фізики і називається конденсат Бозе-Ейнштейна. Він являє собою дивну форму матерії, яку вперше виявили майже 30 років тому.