Розділи
Матеріали

Базуватимуться за кордоном і не літатимуть: чому винищувачі F-16 не працюватимуть на фронті

Діана Бондаренко
Фото: aerotime.aero | Ілюстративне фото винищувачів F-16

Винищувачі F-16 стоятимуть за кордоном та зберігатимуться як резерв і заміна літакам у випадку втрати або відправлення на технічне обслуговування. За словами експерта Івана Киричевського, борти потрібно обслуговувати кожні 400 льотні години.

Україна отримає американські винищувачі F-16, частина з яких базуватиметься за кордоном та не літатиме на лінію фронту. Про це повідомив експерт інформаційно-консалтингової агенції Defense Express Іван Киричевський у коментарі "РБК-Україна".

Винищувачі, які базуватимуться за кордоном, зокрема в Польщі чи Румунії, не зможуть за потреби оперативно вилітати й виконувати бойові завдання на лінії фронту.

"Такі припущення та ідеї впираються в один важливий момент: це буде надто далеко до лінії фронту. Наприклад, аеропорт Ряшів (він же Жешув) — основний хаб — знаходиться приблизно в тисячі кілометрів від лінії фронту", — сказав Іван Киричевський.

За його словами, борт спалить все паливо поки долетить до фронту. Натомість аеродроми, звідки реально могли б злітати винищувачі, розташовані ще далі в Польщі та Румунії. Тоді як бойовий радіус дії F-16 — 500-600 кілометрів.

Киричевський нагадав, що начальник авіації командування ПС ЗСУ Сергій Голубцов зауважив, що літаки стоятимуть і зберігатимуться як резерв та заміна бортам у випадку втрати чи відправлення на технічне обслуговування.

Експерт наголосив, що проводити ремонт і обслуговування F-16 потрібно кожні 400 льотні години, в найкращому випадку через кожні пів року.

"Якщо це ігнорувати, то можем опинитись у такій ситуації, як Ірак. У 2021 році, коли йому довелось вести боротьбу з ІГІЛом, в нього жоден з 30 F-16 не літав. Крім того, золотим стандартом з обслуговування F-16 вважається, що принаймні 70% парку працездатні", — пояснив він та розповів, що у випадку України цей показник потрібно тримати на рівні 100%, а тому резерв точно необхідний.

Крім цього, борти можуть зберігати за кордоном через дефіцит в Україні засобів ППО. Адже аеродроми варто закрити потужними ЗРК, зокрема, Patriot. Для розосередження літаків по різних летовищах — потрібно багато таких комплексів. Киричевський додав, що саме з цієї причини командування може розглядати варіант, коли частина F-16 виконуватиме бойові завдання, а інші зберігатимуться за кордоном.

Нагадаємо, 10 червня начальник авіації командування Повітряних сил ЗСУ Сергій Голубцов повідомив, що певна кількість літаків F-16 зберігатиметься на безпечних авіабазах за кордоном для того, аби вони не були мішенями для РФ. За його словами, це буде резерв у разі потреби заміни несправних винищувачів та під час проведення регламентних робіт.

Того ж дня голова оборонного комітету Держдуми РФ Андрій Картаполов розповів, що базування літаків F-16, які отримає Україна, за кордоном стануть нібито законною ціллю для ЗС РФ. Він наголосив, що "претензій" до Заходу не буде, якщо літаки стоятимуть на аеродромах як на зберіганні.