Розділи
Матеріали

Росія переробляє 50-річний навчальний літак Як-52 для полювання на українські БПЛА (фото)

Дмитро Лутович
Фото: З відкритих джерел | Навчально-тренувальний літак Як-52

Українські льотчики вже використовували цю машину для аналогічних завдань, проте відкритим залишається питання, яке озброєння буде встановлено на літак.

Конструкторське бюро імені Яковлєва, через свою дочірню компанію ОКБ "Авиастроитель", оголосило 21 серпня про плани з модернізації навчально-тренувального літака Як-52 у новий варіант Як-52Б2, призначений для боротьби з безпілотними літальними апаратами (БПЛА). Про це повідомляють оглядачі Army Recognition.

За словами експертів, модернізація Як-52 передбачає встановлення сучасного обладнання, що дає змогу використовувати його в умовах сучасних бойових дій.

Одним із ключових елементів оновлення стала інтеграція системи радіоелектронної боротьби (РЕБ), призначеної для придушення каналів зв'язку безпілотників, а також встановлення радіолокаційної системи, здатної виявляти та відстежувати повітряні цілі.

Крім того, в задній частині кабіни літака буде встановлений багатофункціональний дисплей, а також модернізоване навігаційно-пілотне обладнання, що істотно підвищило бойові можливості літака.

Переваги та недоліки рішення

Автори ідеї сподіваються, що перевага Як-52 полягає в його маневреності та здатності ефективно діяти на малих висотах і швидкостях, що робить його придатним для боротьби з дронами.

Також було зазначено, що аналогічну ідею було реалізовано і в Україні, де Як-52 використовували для боротьби з російськими БПЛА. Українські льотчики, використовуючи цей літак, перехоплювали та збивали російські дрони, часто використовуючи ручне стрілецьке озброєння.

У зв'язку з цим оглядачі вважають, що такі повітряні бої, що нагадують битви часів Першої світової війни, демонструють, як старі технології можуть бути адаптовані для вирішення сучасних завдань.

Своєю чергою, фахівці Defense Express ставлять питання, чи існує можливість озброїти Як-52 таким чином, щоб він перетворився на повноцінний "антидроновий літак". Річ у тім, що схожу концепцію було створено ще за радянських часів, проте 1983 року проєкт Як-54 було закрито через малу вантажопідйомність машини — всього 1400 кг.

Наприклад, під час стрільби з блоків УБ-32 через сильну віддачу літак фактично зависав у повітрі і його сильно розгойдувало. Аналогічна історія була і з блоками ГУВ-8700 з 7,62-мм кулеметами ГШГ і 12,7-мм ЯкБ — під час стрільби точність була фактично нульовою.

Літак Як-52Б із блоками ГУВ-8700

"У РФ стверджують, що повертаються нібито саме до цього проєкту, тож лишається незрозумілим, як російський ОПК розв'язуватиме проблему з озброєнням — чи просто комбінуватиме поєднання того самого стрілецького озброєння із засобами радіоелектронної боротьби", — підсумували аналітики.

Раніше повідомлялося, що експерти сумніваються в боєздатності російського новітнього перехоплювача МіГ-35. Приводом для критики став той факт, що ця машина жодного разу не була помічена на полі бою в російсько-українській війні, під час якої ПКС РФ залучили майже всю номенклатуру своєї фронтової авіації.