Високих ТТХ ще недостатньо: як росіян змусили використовувати Су-35 неефективно
Українські засоби ППО змусили застосовувати Су-35 у манері авіаударів епохи Другої світової війни. Але це не єдина проблема, з якою зіткнулося командування ПКС РФ у реалізації потенціалу цих машин.
З початку повномасштабного російського вторгнення в Україну винищувач Су-35 не зміг продемонструвати очікуваних результатів. Попри вражаючі технічні характеристики та бойові можливості, цей літак зіткнувся з низкою труднощів, які не дозволили йому повною мірою реалізувати свій потенціал. Про причини неефективного застосування Су-35 під час російсько-української війни розповіли 20 серпня оглядачі Bulgarian Military.
Отже, Су-35 — це сучасний російський багатоцільовий винищувач, що поєднує в собі елементи літаків четвертого і п'ятого поколінь. Він оснащений передовою авіонікою, потужними двигунами та системами озброєння, що робить його одним із найгрізніших літаків у російському арсеналі. Проте, на думку американського експерта Брендона Вайхерта, проблема полягає не в самому літаку, а в умовах, в яких він використовується.
Українська ППО: виклик для Су-35
Винищувач Су-35 був розроблений для ведення бойових дій на великих висотах і ураження цілей за межами візуальної дальності. Однак українські війська застосовують сучасні системи протиповітряної оборони, такі як Patriot, NASAMS, IRIS-T і старі, але все ще ефективні С-300 і С-200. Ці системи змушують російські літаки літати на нижчих висотах, що знижує їхню перевагу і робить їх уразливими для зенітних комплексів і переносних зенітних ракетних комплексів (ПЗРК).
Вайхерт відзначає схожість із тактикою, яку використовували союзники у Другій світовій війні, коли пілоти літали на низьких висотах для точного завдавання ударів. Але якщо тоді це було вимушеним заходом, щоб точніше уражати цілі противника, то сьогодні російські льотчики змушені літати нижче під тиском української ППО. Така тактика наражає Су-35 на додаткові загрози, і літак не може працювати на оптимальному рівні, що знижує його ефективність.
Інші обмеження
Крім тактичних проблем, Су-35 стикається з викликами економічного і технологічного характеру. Високі експлуатаційні витрати та складність обслуговування роблять цей літак дорогим в експлуатації. Ба більше, обмежений обсяг виробництва, — а це, на думку оглядачів, близько 100 одиниць станом на 2021 рік, знижує його значення в загальній стратегії Росії.
Технологічний прогрес у галузі безпілотних літальних апаратів також ставить під сумнів актуальність цього винищувача. Сучасні БПЛА можуть виконувати багато функцій, які раніше покладалися на пілотовані винищувачі, що зменшує стратегічне значення таких літаків, як Су-35.
На закінчення оглядачі відзначили ще один нюанс. Ймовірно, Су-35 також стикається з конкуренцією з боку нового російського винищувача п'ятого покоління — Су-57. Ця машина володіє стелс-технологіями й передовою авіонікою, яких немає у Су-35, що робить його більш перспективним у сучасних і майбутніх умовах повітряних боїв.
ВажливоРаніше повідомлялося, що на початку травня ПКС Росії отримали чергову партію винищувачів Су-35С. Постачання літаків відбулася в Комсомольську-на-Амурі. Перед постачанням замовнику літаки пройшли заводські випробування в різних режимах.