У Карському морі зіткнулися два російські кораблі: атомний криголам і суховантаж (відео)

Дар'я Бережна
атомний криголам 50 років перемоги пробоїна, російський криголам, криголам 50 років перемоги, суховантаж Yamal krechet атомний криголам 50 років перемоги пробоїна, російський криголам, криголам 50 років перемоги, суховантаж Yamal krechet
Фото: Соцмережi | Пробоїна в борту російського криголама

У підсумку пошкоджень зазнав атомний криголам "50 років Перемоги", побудований 1989 року.

У Карському морі біля Ямальського півострова в Росії зіткнулися два російські кораблі. Атомний криголам "50 лет Победы" врізався в суховантаж Yamal krechet. Аварія сталася ще в неділю 26 січня, але офіційно про неї повідомили тільки зараз. Про аварію повідомляє Gcaptain.

Атомний криголам врізається в борт суховантажу

"Вночі 26 січня в Карському морі в суворих умовах Арктики, роблячи околку (звільнення криголамом судна, що застрягло в кризі, — ред.), криголам "50 років Перемоги" зазнав ушкодження обшивки краю лівого борту. Ніхто не постраждав. Морехідні якості не втрачено. Загрози системам життєзабезпечення і реакторній установці немає", — зазначили у пресслужбі Атомфлоту (підприємство Росатома).

Водночас на відео, яке з'явилося в соцмережах, видно, як криголам на повному ходу врізається в борт суховантажу, який застряг у льоду.

У підсумку атомний криголам "50 років Перемоги" отримав пошкодження обшивки краю лівого борту. На фото видно величезну дірку в корпусі. При цьому офіційні росЗМІ повідомляють, що криголам "штатно продовжує роботу в акваторії Північного морського шляху".

Пробоїна в борту російського криголама
Фото: Соцмережi

Стан суховантажу "Ямал Кречет" невідомий.

Криголам "50 років Перемоги" — російський атомний криголам. Був побудований на Балтійському заводі (Санкт-Петербург). Він був закладений 1989 року, але в експлуатацію вступив тільки 2007 року через тривалий простій після розпаду Радянського Союзу. До введення в експлуатацію нових атомних криголамів класу "Арктика" 2020 року "50 років Перемоги" був найбільшим у світі атомним криголамом.

11 квітня криголам прийшов у постійний порт приписки Мурманськ.

Його основне завдання — супровід суховантажів і танкерів арктичними морями. Також він "орієнтований на виконання арктичних круїзів, як правило, до Північного Полюса з відвідуванням заповідного архіпелагу Земля Франца-Йосипа".

Росія почала відправляти непризначені для цього нафтові танкери і вантажні судна Північним морським шляхом, часто порушуючи Полярний кодекс і власні правила арктичного судноплавства.

Нагадаємо, лише 15 грудня російські ЗМІ повідомили, що біля Керченської протоки почали тонути два танкери РФ "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239". За даними медіа, танкери розламали навпіл потужні хвилі, тоді як обидва судна перевозили до 8 тисяч тонн мазуту

Пізніше ЗМІ провели розслідування і з'ясували, як річкові танкери РФ опинилися в Чорному морі і що призвело до розливу мазуту. Обидва танкери, що зазнали аварії, призначалися для річкових перевезень, але опинилися в бурхливому морі для перевалки нафтопродуктів біля Керченської протоки.