Еконорми Євро-7, які набудуть чинності в 2025 році, можуть вбити ДВЗ, — ACEA

Екс-глава Ford Алан Мулаллі цілує 1-літровий двигун сімейства EcoBoost. Фото: Ford
Екс-глава Ford Алан Мулаллі цілує 1-літровий двигун сімейства EcoBoost. Фото: Ford

Нові стандарти шкідливих викидів загрожують не тільки традиційним моделям, але й гібридам.

Related video

"Консорціум Європейської комісії з ультра-низьким викидами транспортних засобів" (CLOVE) — саме так називається регуляторний орган Єврокомісії, завдяки якому над двигунами внутрішнього згоряння нависла загроза вже до 2026 року опинитися повністю нежиттєздатними через введення норм Євро-7.

Перші конкретні пропозиції за новими методиками випробувань і методами обмеження шкідливих викидів ДВЗ були внесені CLOVE у жовтні минулого року. Ознайомившись і проаналізувавши ці пропозиції, ACEA (Європейська асоціація автовиробників) зробила наступний висновок: пропозиції, внесені CLOVE, на практиці призведуть до ситуації, дуже схожої на заборону транспортних засобів, які приводяться в рух двигуном внутрішнього згоряння. Причому йдеться зокрема і про гібриди.

В ACEA кажуть, що нові вимоги Євро-7 становлять небезпеку і для вже названих гібридних моделей, і для міських компактів, і для любителів "караванінгу" (подорожей в "будинках на колесах").

Fullscreen

Одна з пропозицій CLOVE полягає в обладнанні автомобілів багатоступеневим "суперкаталізатором" у складі електричного каталізатора, що підігрівається, який у моделей з 1-літровими моторами був би доповнений парою триступеневих каталізаторів, а у більш потужних 2-літрових моторів — фільтром сажі й аміачним каталізатором.

В ACEA кажуть, що для низки недорогих компактних моделей встановлення багатоступінчастого "суперкаталізатора" недоцільне, оскільки економічно просто вбʼє такі автомобілі. А для архітектури цілої низки більших моделей інтегрувати "суперкаталізатор" на конструкцію просто неможливо.

Крім ідеї із "суперкаталізатором", у CLOVE є і ще одна геніальна задумка: встановлення складної бортової системи самодіагностики, яка б контролювала рівень шкідливих викидів протягом 200 тис км — по суті, весь середній термін служби автомобіля в європейських умовах експлуатації.

Представники автоіндустрії вже говорять, що пропозиції CLOVE насправді мають на меті зробити виробництво автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння економічно недоцільним і так підштовхнути автовиробників до більш інтенсивної розробки електромобілів.

Раніше Фокус докладно розповідав про те, як зараз у світі просувається електромобілізація. Відмову від ДВЗ у найближчі роки розглядають багато країн в Європі, враховуючи Україну. Також перехід на електротягу задекларували провідні світові автовиробники.