Тесли не паркувати. Китай вбачає в камерах автомобільних асистентів загрозу шпигунства

BMW, Daimler і Ford повним ходом працюють над автономністю своїх дата-центрів у Китаї, а Tesla вже зіткнулася з неприємностями з боку китайської влади.

Related video

Співробітникам деяких державних установ Китаю було наказано не паркувати свої електрокари Tesla на території цих установ, повідомляє Reuters.

Що стало причиною? Штатне оснащення Tesla. Китайська влада цілком серйозно вважає, що відеокамери та інша електроніка асистування, якою оснащені американські електромобілі, здатна неконтрольовано передавати зафіксовані дані. Таким чином, заборона паркування в межах держустанов стала одним із заходів у боротьбі з можливим шпигунством.

Цей кейс наочно демонструє, що сучасним автовиробникам доводиться вирішувати проблеми, про які років 15 тому світовий автопром міркував тільки в теорії — і це були питання, скоріше, фахівців відділу IT-технологій.

Автовиробнику масиви зафіксованих даних необхідні для вдосконалення розробок автономного пілотування майбутніх моделей. Але той же Китай усе частіше розглядає електроніку асистування як загрозу конфіденційності та державної безпеки — і посилює вимоги до автоматизованого збору і зберігання даних, одержуваних датчиками, сенсорами, камерами і лідаром сучасних моделей.

Fullscreen

У підсумку, такі гіганти, як BMW, Daimler, Ford, що працюють на найбільшому у світі ринку, уже створили місцеві дата-центри, які дозволять зберігати накопичену інформацію на території Китаю.

А згадана вище Tesla перебувала під пресингом держави якраз через відсутність локальних накопичувачів інформації, яка стікалася безпосередньо в штаб-квартиру компанії в Пало-Альто (Каліфорнія, США). Втім, минулого вівторка, згідно Reuters, у Tesla повідомили, що почали збір отриманої інформації в дата-центрі на території Китаю.

Цікаво, що General Motors, Toyota, Honda і Hyundai поки не повідомляють, як у них організований процес збору даних. Renault прямо говорить, що поки не має свого дата-центру в Китаї, в Nissan і Stellantis погодилися з тим, що потрібно дотримуватися правил гри на місцевому ринку, але ніяких деталей не розкрили. А у Volkswagen посилаються на те, що "регуляторне середовище інтенсивно розвивається і поки коментувати ці питання рано".

Раніше Фокус повідомляв, що Tesla відмовилася від радарів у складі свого фірмового автопілота. Замість цього вирішено зробити ставку на інформацію, яка отримується з відеокамер.

Також ми розповідали, що в Google зізналися в зборі даних про місцеперебування користувачів. Причому, як з'ясувалося, функція була реалізована таким чином, що приховати своє місцерозташування практично неможливо.