Яким був перший у світі автомобіль з подушками безпеки 50 років тому
Mercedes-Benz святкує півстолітній ювілей першого авто з подушками безпеки. Прототип ESF 05 дозволив істотно підвищити безпеку серійних авто.
Цими днями рівно 50 років тому дебютував експериментальний прототип Mercedes-Benz ESF 05. Це перше у світі авто з подушками безпеки. Про ювілей важливої моделі нагадали в Mercedes-Benz.
До створення Mercedes ESF 05 підштовхнув сумний рекорд — за 1970 рік у ФРН на дорогах загинуло 19 193 осіб. В інших країнах ситуація виявилася не кращою і в Європі був організований Комітет по підвищенню безпеки авто. Mercedes-Benz став його учасником й інженери зі Штутгарта вирішили продемонструвати, як можна зробити автомобілі безпечнішими. У жовтні 1971 року на конференції комітету продемонстрували концепт-кар Mercedes ESF 05, що увібрав в себе всі останні досягнення у сфері безпеки.
Прототип побудували на базі Mercedes W114 (попередника E-Class). В конструкції авто застосували деформаційні зони, а каркас кузова посилили. Потужні бампери витримували удар на швидкості в 16 км/год. Встановили і одну з перших у світі ABS.
У салоні ж з'явилися триточкові ремені і вперше у світі встановили дві подушки безпеки. Технологію запатентували в 60-х, але саме Mercedes ESF 05 став першим авто, де її застосували.
Прототипи ESF 05 пройшли краш-тести на швидкості до 80 км/год. Випробування дали цінні дані, що дозволили істотно підвищити безпеку серійних Mercedes-Benz. Згодом з'явилися нові концепти серії ESF — останній з них випустили в 2019 році.
Примітно, що першим серійним авто з подушкою безпеки стала Chevrolet Impala 1973 року, а ось Mercedes-Benz S-Class отримав нову технологію тільки в 1981 році.
Раніше Фокус розповідав про нестандартні краш-тести електромобілів Tesla Model Y і Volkswagen ID.4. Кросовери зіштовхнули один з одним.