У Китаї побудували "вічний" акумулятор: працює завдяки гравітації, не потребує літію

Energy Vault, гравітаційний акумулятор, геоакумулятор,
Фото: Energy Vault | Гравітаційний акумулятор від швейцарської компанії Energy Vault

Під час створення батареї EVx не довелося використовувати дорогі рідкоземельні метали, а завдяки особливій конструкції з електромоторами вона може працювати постійно.

Related video

У Китаї компанія Energy Vault (Швейцарія) завершує будівництво гравітаційного енергосховища EVx, оснащеного електромоторами, що працюють як генератори. Подробиці повідомляє видання Forbes.

Акумулятор має доволі дивний і незвичний вигляд. Це великий куб із шістьма шахтами для переміщення вантажів усередині, вага яких може досягати кількох сотень тонн. Переміщаються вантажі за допомогою потужних електромоторів, а їх приводить у рух надлишкова енергія, яку отримують від сонячних панелей і вітряних генераторів. Якщо енергії мало, то вантажі рухаються повільно, якщо достатньо, — то з більшою швидкістю.

Така конструкція дає змогу задіяти електромотори, що працюють як генератори, завдяки перетворенню гравітаційної енергії на електричну енергію. Кожен мотор здатний пропрацювати на власній електроенергії потужність 25 МВт протягом 4-х годин. Передбачається, що китайський мегаакумулятор продемонструє енерговіддачу до 80%. Варто зазначити, що більш ранні варіанти батареї-гіганта від Energy Vault мали енергоефективність у 75%, тобто три чверті енергії, що забезпечує роботу моторів, ці ж мотори здатні повернути назад у мережу.

Гравітаційні акумулятори типу EVx створені за тим самим принципом, що й гідроакумулятори, де використовується енергія води. EVx же використовує енергію, що збирається "на землі", — сонячну, вітряну, — звідси і назва "геоакумулятор".

Важливо
Створено найшвидшу батарею для електрокарів: зарядиться до 100% за 12 хвилин

Літій-іонні батареї є головними конкурентами гідро- і геоакумуляторів, оскільки їхній ККД дорівнює максимум 97%. Але вони шкодять екології та досить швидко виходять з ладу. Гравітаційний акумулятор хоч і програє літій-іонним за показниками ККД, гарний тим, що для його виробництва не потрібні рідкоземельні метали, не потрібна вода і, теоретично, працювати він здатний вічно. Після запуску мегабатареї наприкінці 2023 року, ми зможемо переконатися в цьому на практиці. Додамо, що компанія Energy Vault створить для КНР 6 пристроїв, подібних до EVx.

Раніше ми писали про те, що вченим вдалося поліпшити систему охолодження акумуляторів. Це запобігти перегріванню і загорянню, на які "страждають" багато літій-іонних батарей.