Зарядка "з повітря": акумулятори працюватимуть на базі СО2, це допоможе військовим

акумуляторна станція, акумулятор, батарея
Фото: Національна Гвардія України | Акумуляторна станція: ілюстративне фото

У DARPA хочуть розробити технологію, що дає змогу живити акумулятори прямо на полі бою, не вдаючись до стандартних джерел енергії.

Related video

Агентство перспективних дослідницьких проєктів Міноборони США (DARPA) розробляє проєкт під назвою "Експедиційне використання вуглецю для енергетичної стійкості та стабілізації", мета якого — збирати електроенергію для заряджання акумуляторів, використовуючи джерела CO2, передає Мilitary Аerospace.

Передбачається, що пристрій буде портативним і перезаряджувальним, здатним генерувати електроенергію з палива і вловлювати вихлопні гази CO2 для його регенерації.

Американські військові спільно з приватними компаніями мають намір створити технологію, що дасть змогу виробляти паливо з джерел вуглекислого газу для забезпечення електроенергією і заряджання акумуляторів, які використовуються на полі бою. Проєкт отримав назву ExCURSion — Expeditionary Carbon Utilization for Energy Resilience and Stabilization, "Експедиційне використання вуглецю для енергетичної стійкості та стабілізації".

Акумулятори та викопне паливо домінують у сучасних технологіях портативного зберігання енергії та її використання експедиційними силами. Хоча акумулятори можна заряджати від будь-якого джерела напруги, більшість зарядних пристроїв мають настільки низьку щільність енергії, що їх неможливо використовувати у військових місіях, які потребують невеликих розміру, ваги, енергоспоживання. Хоча викопне паливо на основі вуглеводнів має набагато вищу енергетичну щільність, воно досить дорого коштує.

Дослідники з DARPA шукають можливість генерувати паливо з джерел вуглекислого газу, як то кажуть, на місцях, щоб забезпечити високу щільність енергії та спростити логістику. За їхніми словами, уловлювання, зберігання і перетворення вуглекислого газу на енергоакумулююче паливо дасть змогу створити повністю закриту систему, здатну самостійно поповнювати його запаси. Така система могла б спростити експлуатацію акумуляторних під час військових місій.

Поки що інженери стикаються з двома проблемами:

  1. виробництво рідкого палива з CO2 відбувається щонайменше в 30 разів повільніше, ніж перезарядка літієвих батарей;
  2. уловлювання і зберігання CO2 з вихлопних газів ускладнене компромісом між працездатністю і стабільністю використовуваних матеріалів.
Важливо
Акумулятори на кавовій гущі зможуть перевершити літій-іонні: що придумали вчені

У DARPA планують розв'язати ці проблеми, залучаючи вчених, які працюють у галузі акумуляторних технологій. Наприклад, відомо, що в Бостонському університеті розробили матеріал для вловлювання вуглекислого газу в закритих просторах, таких як підводні човни, підземні бункери та пілотовані космічні кораблі. Такі компанії, як ExxonMobil і Меморіальний інститут Баттель, теж працюють у сфері уловлювання та зберігання вуглекислого газу, тож і їх можуть залучити до проєкту ExCURSion.

Раніше ми повідомляли про три міфи і дві хитрощі про правильну зарядку смартфона. Як заощадити заряд батареї смартфона і чого ніколи не потрібно робити з літій-іонними акумуляторами.