Винні ТЦК і самі українці: у Міноборони пояснили помилки програми "Резерв+" (Оновлено)

Додаток, Резерв+, мобілізація, помилки, фото
Фото: Міністерство оборони України | Додаток "Резерв+"

Міністерство оборони визнає, що помилкова інформація у застосунку з'являється через людський фактор, хоча нікого не звинувачує. Застосунок дозволяє громадянам побачити помилки і виправити їх, відвідавши ТЦК.

Користувачі мобільного застосунку для військовозобов'язаних "Резерв+" виявили низку недоліків у роботі сервісу. Зокрема, йдеться про помилки в даних та обмежений функціонал. Представники Міністерства оборони України прокоментували критичні відгуки в інтерв'ю порталу "Телеграф" від 28 травня.

Багато військовозобов'язаних зіткнулися з тим, що в "Резерв+" відображається неточна або застаріла інформація. У Міноборони кажуть, що такі помилки зумовлені людським фактором і несвоєчасним оновленням даних із боку громадян. Неправильні звання, прізвища, дати відстрочки від призову й інші дані не були вчасно виправлені в Територіальних центрах комплектування і соціальної підтримки (ТЦК і СП) та автоматично потрапили в мобільний додаток.

"У першому випадку, оператори ТЦК внесли неактуальну інформацію або внесли її не повністю. У другому — громадянин не сповіщав ТЦК про зміну місця проживання, народження дітей, вступ на службу тощо", — пояснили в оборонному відомстві.

У Міноборони наголосили, що реєстр військовозобов'язаних "Оберіг" взаємодіє з іншими державними реєстрами. У ньому передбачена можливість верифікувати інформацію, однак це відбувається не автоматично, а за запитом. Для виправлення помилок у відомстві збираються запровадити відповідну функцію в "Резерв+", однак поки що громадяни змушені напряму звертатися до ТЦК. Так необхідність відвідувати ТЦК не зникла, при тому, що застосунок позиціонувався як інструмент, який розв'яже проблему з чергами до центрів комплектування.

Обмежений стартовий функціонал — ще один недолік застосунку "Резерв+". За словами журналістів, громадяни очікували, що в електронному кабінеті можна буде оновити весь спектр персональних даних, однак поки що змінити можна лише контактні дані.

Як зазначають у Міноборони, завдання полягало в тому, щоб швидко створити електронний кабінет військовозобов'язаного у вигляді мобільного застосунку. Наразі після оновлення інформації громадянин може побачити дані про себе тільки з реєстру "Оберіг".

"Поки що ця інформація має виключно інформативний характер, але найближчими тижнями, коли буде реалізовано QR-код, вона стане військово-обліковим документом із такою самою юридичною силою, як і військовий квиток або приписне свідоцтво, — підкреслили у відомстві.

Пізніше представниця заступниці міністра оборони Катерини Черногоренко звернулася до Фокуса і уточнила, що функціонал "Резерв+" не можна називати "обмеженим", адже застосунок працює саме так, як передбачено законом про мобілізацію, а саме — дозволяє військовозобов'язаним оновити свої контактні дані. Держструктура нікого конкретно не звинувачує, але визнає, що помилкова інформація з'являється через людський фактор.

"Застосунок Резерв+ дає нам розуміння, які є помилки у реєстрі військовозобов’язаних та можливість виправити їх, — зазначили у Міноборони. — "У наступних релізах ми плануємо додати функціонал оновлення інших даних, про це повідомимо згодом".

Нагадаємо, у мережі з'явилося багато повідомлень про злам застосунку "Резерв+", що дозволяє українцям оновлювати військово-облікові дані під час війни. Однак фахівець із кібербезпеки Костянтин Корсун пояснив, що це була дезінформація, яку, ймовірно, поширювали росіяни.

Водночас заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Катерина Черногоренко зазначила, що в перші два дні після запуску застосунку "Резерв+" на нього було скоєно кілька потужних кібератак, що спричинило певні незручності.