Дітей в Україні вчитимуть з допомогою ШІ, VR і Minecraft: де можна освоїти нові технології
За словами координатора освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолія Ігнатовича, до навчання у незвичайному форматі планують залучити 16 000 школярів, зокрема тих, які потребують додаткової підтримки через війну.
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Асоціація інноваційної та цифрової освіти відкрили в Україні шістнадцять Цифрових освітніх центрів для школярів у Херсонській, Миколаївській та Одеській областях, де діти зможуть освоїти передові цифрові технології, такі як штучний інтелект (ШІ). Про це Фокусу повідомили в Асоціації інноваційної та цифрової освіти.
Міністерство освіти і науки України разом із міжнародними партнерами розбудовують мережу Цифрових освітніх центрів, щоб надати дітям доступ до освіти в умовах повномасштабної війни. Нові освітні центри покликані забезпечити навчальний процес для школярів, які позбавлені повноцінного доступу до навчання офлайн на прифронтових та деокупованих територіях.
Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків зазначив, що метою освітніх центрів є забезпечення безперервного навчання школярів, надолуження освітніх втрат, надання можливості брати участь у заходах неформальної освіти, психоемоційна підтримка дітей і підлітків, їхніх батьків та вчителів, надання можливостей для соціалізації, а також підвищення компетентності педагогів.
Як зазначають в Асоціації інноваційної та цифрової освіти, у центрах діти зможуть безплатно:
- визначити за допомогою Штучного інтелекту (ШІ), які предмети та теми зі шкільної програми їм треба надолужити;
- навчатись за допомогою інтерактивних кейсових уроків;
- проходити практичні та лабораторні роботи з використанням технологій віртуальної (VR) та доповненої (AR) реальності;
- отримувати індивідуальні консультації через спеціальний застосунок "Убер-Школа";
- набувати актуальні навички завдяки "Урокам для успішного життя";
- розважатись з користю зі спеціальною освітньою програмою "Minecraft";
- визначити свій рівень володіння та опанувати українську та англійську мови;
- отримати психоемоційну підтримку;
- сформувати Паспорт Здібностей до 1 000+ сучасних професій за допомогою сертифікованого профорієнтаційного адаптивного тестування, визначити професію своєї мрії та побудувати індивідуальну траєкторію подальшого навчання та кар’єри.
За словами координатора освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолія Ігнатовича, у кожній громаді, де працюють освітні центри, впродовж року навчатимуться учні 1-11 класів. Мова йде, в першу чергу про тих дітей, які мають обмежений доступ до освіти та потребують додаткової освітньої та психоемоційної підтримки, наприклад, діти з інвалідністю або внутрішньо переміщені діти. Всього планується залучити 16 000 дітей.
Координатором згаданих центрів є Асоціація інноваційної та цифрової освіти, яка за підтримки Міністерства освіти і науки України з початку війни успішно розвиває мережу українських освітніх хабів в Україні, країнах ЄС та Великій Британії. Вищезазначені активності відбуваються в межах проєкту "Створення цифрових освітніх центрів та надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді", який реалізує Асоціація інноваційної та цифрової освіти спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) за фінансової підтримки Бюро гуманітарної допомоги USAID (BHA) та Глобального партнерства заради освіти (GPE).
"Наша команда прагне не просто відкрити Цифрові освітні центри, а зробити з них справжні освітні хаби для дітей, підлітків та їхніх батьків у громадах, які найбільше потерпають від війни, де б їм було цікаво та корисно, а мешканці громад захотіли б приходити знову і знову", – зазначила виконавча директорка Асоціації інноваційної та цифрової освіти Марія Богуслав.
ВажливоНагадаємо, за даними DW, попри залякування окупантів, перевірку гаджетів та погрози на окупованих територіях є діти, які продовжують навчатися за українською програмою. Той, хто хоче вчитися онлайн в українській школі, мусить переховуватися.
Також повідомлялась, що Верховна Рада голосами ухвалила загалом законопроєкт щодо удосконалення системи початкової загальновійськової підготовки. Початкова загальновійськова підготовка реалізуватиметься на третьому рівні повної загальної середньої освіти.