Перевага Китаю добігає кінця: вчені з Європи знайшли заміну літієвим батареям
Лігнін, природний полімер, становить до 30% деревини і містить вуглець, що робить його придатним для виготовлення акумуляторів.
Компанії Stora Enso (Фінляндія) і Altris (Швейцарія) розробили батареї з деревини, замінивши графіт на нову речовину — Lignode. Про це пише видання Interesting Engineering.
Літієві батареї є найбільш енергоємними, проте перевага в їх виробництві залишається за Китаєм. Країни Європи хочуть знизити залежність від китайських виробників, а тому розробляють альтернативні накопичувачі енергії.
Altris розробляє батареї на основі натрію, але також може розробляти катоди, електроліти, акумуляторні елементи для промислового виробництва батарей нового типу — з деревини. З цією метою вона об'єднала зусилля зі Stora Enso, що займається виробництвом целюлози. Побічним продуктом целюлози є полімер лігнін. Він містить вуглець, що робить його придатним для виготовлення анода або позитивного електрода в батареях, заснованих на іонах літію або натрію. Stora Enso розробила цю технологію на своєму заводі в Котке, Фінляндія, і називала її Lignode.
Наразі аноди виготовляються з графіту, постачання якого контролюється Китаєм. Використовуючи Lignode, компанії прагнуть створити більш стабільний і послідовний ланцюжок поставок для виробництва анодів у Європі.
"Матеріали на біологічній основі є ключем до підвищення стійкості акумуляторних елементів", — сказав Юусо Конттінен, старший віцепрезидент Stora Enso. — "Оскільки Lignode потенційно може стати найбільш екологічним анодним матеріалом у світі, партнерство з Altris ідеально узгоджується з нашим зобов'язанням прагнути до стійкішої електрифікації".
ВажливоУ Altris заявили про бажання створити європейський ланцюжок поставок і використовувати доступні та екологічно чисті матеріали для розробки натрій-іонних батарей.
Раніше ми писали про те, що військова техніка США може перетворитися на металобрухт без акумуляторів з Китаю. У Пентагоні дуже хотіли б знизити залежність від китайських батарей, але не знають як, адже китайські заводи виробляють до 80% від загальної кількості акумуляторів у світі.