Болісний удар по США: загадкові батареї Китаю загрожують перевернути світовий ринок
У США побоюються, що Китай може витіснити з ринку американські літій-іонні батареї, надавши світу альтернативу у вигляді натрій-іонних акумуляторів.
Китайська компанія BYD використовує новий хімічний склад власної розробки для натрій-іонних батарей. Компанія стверджує, що її акумулятори мають запас ходу, який можна порівняти з літій-іонними, а також вирізняються швидшим часом заряджання та вищою щільністю енергії, передає Есocoticias.
Видання вважає, що у нової китайської натрій-іонної батареї є величезний потенціал завдати шкоди виробництву та експорту акумуляторів США.
Китай розглядає іон натрію як стратегічну можливість встановити лідерство в акумуляторних технологіях і знизити залежність від імпортного літію. Завдяки своїм величезним запасам натрію, Китай міг би забезпечити власний ланцюжок поставок, щоб більше не потребувати поставок літію з інших країн, припускають аналітики.
За останні кілька років КНР швидко розширила потужності з виробництва натрій-іонних акумуляторів, які за конструкцією дуже схожі на літій-іонні. В обох видах батарей використовується інтеркаляційна хімія, а це означає, що іони переміщаються між катодом і анодом, забезпечуючи електроенергію. Однак у натрій-іонних батареях замість літію використовуються іони натрію. Це дає деякі ключові переваги. Катод у натрій-іонній батареї зазвичай виготовляється з шаруватих оксидів перехідних металів, а в аноді використовується твердий вуглець, як і в літій-іонних батареях. Під час розряду іони натрію перетікають від анода до катода через електроліт. Під час заряджання іони повертаються до анода. На відміну від літію, натрій дешевий і може видобуватися у великих кількостях. Натрій не вимагає спеціального поводження або зберігання. Це спрощує і здешевлює виробництво натрій-іонних акумуляторів.
Китайський автовиробник BYD побудував перший у світі завод із масового виробництва натрій-іонних акумуляторів у Чунціні. Завод має заплановану річну потужність 20 ГВт-год і почне виробляти акумулятори у 2025 році. BYD також планує використовувати натрій-іонні акумулятори для електротранспорту та інших пристроїв.
У натрій-іонних батареях BYD буде використовуватися новий хімічний склад, розроблений фахівцями компанії. Фірма стверджує, що її батареї мають запас ходу, який можна порівняти з літій-іонними, більш швидкий час зарядки та більш високу щільність енергії.
Відкриття такого великого заводу з виробництва натрій-іонних акумуляторів підкреслює прагнення Китаю стати лідером у галузі акумуляторних технологій наступного покоління. За сильної державної підтримки китайські компанії прагнуть витіснити літій-іонні акумулятори з ринку.
Проблема в тому, вважають автори матеріалу, що ця інновація приховується КНР від решти світу. Можливо, що Китай вирішить назавжди замінити літієві акумуляторні технології своєю натрієвою альтернативою, і це може вдарити по виробниках зі США.
Раніше ми писали про те, що створено першу у світі "тверду" батарею без анода. Вчені позбулися одного і замінили дорогий літій широко поширеним натрієм. Вони збираються запатентувати технологію і незабаром випустити нові акумулятори на ринок.