Тисячі працівників втратять роботу, — експерт про наслідки регулювання цін на бензин

ціни на паливо, держрегулювання
Фото: Колаж Фокусу | АЗС на один день перестали продавати покращений А-95 і дизель через держрегулювання

В експертному середовищі продовжують обговорювати рішення уряду про введення ліміту на торговельну націнку на паливо і до яких наслідків вона призведе.

Related video

14 травня на позачерговому засіданні уряду були встановлені граничні рівні торговельної надбавки до середньої ціни дизельного палива: не вище 7 грн/літр. І бензину: не вище 5 грн/літр.

Це призвело до плутанини і невеликої паніки на АЗС. Багато мереж зняли з продажу преміальні марки палива, потім, після роз'яснень Кабміну, повернули їх. Ситуація на ринку дещо заспокоїлася, але експерти прогнозують, що ненадовго. Про це пише журнал Фокус у статті "Бензиновий ліміт. Чим обернеться держрегулювання цін на бензин для споживачів і влади".

"Бізнес не зможе адаптувати свої ціни до постійно мінливих ринкових факторів і почне нести збитки, — попереджає Ганна Дерев'янко, виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА). — Багато гравців будуть змушені припинити діяльність, принаймні частково, а десятки тисяч їх працівників втратять роботу".

На думку Володимира Омельченка, деякі учасники ринку внаслідок прийнятого рішення підуть в тінь і, щоб вписатися в цінові параметри, віддадуть перевагу реалізовувати продукцію нелегально. "Вони будуть у виграші. Не сплачуючи податки, зможуть виконувати цінові вимоги Кабміну, тоді коли "білим" компаніям буде складно", — попереджає Геннадій Рябцев.

Міністр економіки Ігор Петрашко заявив, що введення граничних торговельних надбавок на паливо — це вимушений і тимчасовий захід на період карантину.

"Це відповідь на необґрунтоване зростання цін на паливо у роздрібних мережах. Уряд за здорову і прозору конкуренцію на ринку палива. Але водночас уряд захищатиме простих споживачів, які і так постраждали від вимушеного карантину. Граничний розмір торговельної надбавки унеможливить маніпуляцію цінами, стабілізує ринок роздрібної торгівлі пальним і введе прозорий механізм ціноутворення", — вважає Петрашко.

Нагадаємо, 16 травня українські АЗС на день припинили продаж поліпшених видів палива через держрегулювання цін. Після роз'яснень Кабміну "преміальні" А-95 і дизель повернули у продаж.