Деякі українці можуть залишитися без роботи: хто в зоні ризику
Сфера будівництва стала єдиною, в якій однакова кількість компаній, що планують як звільняти співробітників, так і розширювати свій штат.
Найближчим часом український ринок праці залишиться відносно стабільним: у ключових секторах економіки не передбачається ні різкого збільшення кількості вакансій, ні значного зростання звільнень. Однак є компанії, які планують переглядати чисельність своїх співробітників, і очікування здебільшого мають негативний характер: звільнення відбуватимуться значно частіше, ніж найм нових працівників у більшості основних галузей. Про це йдеться в результатах останнього відповідного опитування Нацбанку.
Згідно з цими даними, серед підприємств промислового сектору:
- залишатимуть поточну кількість співробітників — 78%;
- наймати нових — 9%;
- проводити звільнення — 13%, що майже в 1,5 раза перевищує кількість тих, хто готовий збільшувати штат.
Серед підприємств сфери послуг:
- залишатимуть поточну кількість співробітників — 80%;
- наймати нових — 6%;
- проводити звільнення — 14%, що більш ніж у 2 рази перевищує кількість тих, хто готовий збільшувати штат.
Серед торговельних підприємств:
- залишатимуть поточну кількість співробітників — 80%;
- наймати нових — 6%;
- проводити звільнення — 14%, що більш ніж у 2 рази перевищує кількість тих, хто готовий збільшувати штат.
У будівельній сфері виявилася єдина ситуація, де кількість компаній, що мають намір скорочувати персонал, не перевищить кількість тих, хто планує збільшення штату. Однак і тут не варто очікувати значного збільшення кількості співробітників. Це пов'язано з тим, що:
- наймати нових співробітників збираються 9% компаній;
- звільняти — теж 9%.
- ще 82% підприємств планує залишати поточну кількість.
Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач зазначив, що в деяких українських транспортно-логістичних компаніях дефіцит водіїв становить до 50% через мобілізацію співробітників.
Повністю закрити всі наявні вакансії за рахунок залучення жінок поки що не вдається, хоча робота в цьому напрямі триває. Водночас на ринку представлено безліч високооплачуваних вакансій для водіїв-міжнародників — деякі компанії пропонують зарплату до 110 000 грн.
Сергій Деркач наголосив, що загалом дефіцит водіїв у транспортно-логістичній сфері України сягає 25%, а у сфері міських пасажирських перевезень — до 30%.
"25% (дефіцит водіїв фур. — Ред.) — це попередня цифра, яку ми зібрали у перевізників, логістичних компаній. У деяких компаніях ця цифра сягає навіть понад 50%, тому що це питання мобілізації. У цифрах це близько 30 тис. водіїв, які потрібні як водії вантажного транспорту", — сказав Деркач.
Він наголосив: у сфері громадського пасажирського транспорту не вистачає близько 30% водіїв. Це близько 6 тис. із 14 тисяч необхідних галузі фахівців.
Водночас Деркач визнав: метою проєкту з підготовки жінок-водіїв фур не є закриття всіх наявних вакансій. Адже це "глобально ситуацію не вирішить".
"Проєкт має змінити сприйняття жінки за кермом вантажного автомобіля в очах роботодавців. Показати, що це можливо і може бути виходом із ситуації", — сказав заступник міністра.
Нагадаємо, у регіонах дефіцит водіїв комунального транспорту сягає щонайменше 30%, тож Мінінфраструктури розробляє всеукраїнську програму для навчання жінок керування великогабаритним транспортом.