Музей, або знищення: що відбувається з вбранням після червоних доріжок "Золотого глобуса" та "Оскара"

зендая, золотий глобус
Фото: Getty Images | Зендая блищала на червоній доріжці "Золотого глобуса"

Селебріті тижнями обирають ексклюзивні вбрання, які потім фотографуватимуть десятки фотографів. Але куди потім діваються всі розкішні сукні.

Related video

Церемонія вручення премії "Золотий глобус" 5 січня вкотре продемонструвала, що зірки дуже серйозно ставляться до підбору вбрання. Зендая демонструвала гламур старого Голлівуду в шафрановій сукні від Louis Vuitton, Анджеліна Джолі з'явилася в сліпучій сукні McQueen, а Тільда Свінтон одягла розшитий на замовлення жакет Chanel. Але всі ці вбрання не опиняються в підсумку в шафах і гардеробних. Що з ними відбувається, розповідає CNN.

Червона доріжка "Золотого глобуса" 2025 року

"Потойбічне" життя вбрання з червоної доріжки може набувати найрізноманітніших форм — деякі зберігаються на складах, деякі виставляються на виставках, деякі потрапляють на відкритий ринок і продаються на аукціонах, а деякі купуються знаменитостями, які їх носять. Іноді деякі навіть не переживають ніч свого тріумфу.

За словами Люсі Бішоп, фахівця з сумок і моди аукціонного дому Sotheby's, за останні два десятиліття вбрання, які носять знаменитості на червоних доріжках, привертають дедалі більше уваги, а отже набувають дедалі більшої значущості.

Вона виділяє вишиту сукню кольору шартрезу від Dior, створену Джоном Гальяно і вдягнену Ніколь Кідман на церемонії вручення премії "Оскар" у 1997 році, як один з найбільш ранніх поворотних моментів, який "змінив траєкторію моди на червону доріжку", ознаменувавши початок модних домів, які "публічно співпрацюють зі знаменитостями й офіційно одягають їх для виходу на червону доріжку".

ніколь кідман Fullscreen
Сукня Ніколь Кідман, яка задала тренд
Фото: Getty Images

"Раніше це не було таким вже формальним партнерством", — каже вона.

Це поклало початок епосі, коли команди стилістів і дизайнерів беруть участь у створенні та реалізації образу для червоної доріжки, особливо для найгучніших заходів, як-от Met Gala і "Оскар".

"На жаль, ті дні, коли сукню упаковували і забували на довгі роки, а потім знаходили заново, давно минули. Тепер, коли сукню надягають на червону доріжку, зазвичай є план, де вона в кінцевому підсумку опиниться", — каже Бішоп.

Найчастіше за цей план відповідають модні будинки, оскільки вони часто володіють вбранням для червоної доріжки.

Кім Кардаш'ян розповіла Vogue у травні, що у неї в гардеробі зберігаються всі її вбрання для Met Gala, за винятком культової сукні Мерилін Монро, яку вона одягала два роки тому, перш ніж повернути її в музей.

Met Gala, Кім Кардаш'ян Fullscreen
Кім Кардаш'ян зберігає всі свої вбрання з Met Gala
Фото: Getty Images

Аналогічним чином Зендая купила чорну сукню з тафти 1996 року від Givenchy by Galliano, в якій вона була на Met Gala минулого року, розповів її стиліст в інтерв'ю.

зендая мет гала 2024 Fullscreen
Зендая купила свою розкішну чорну сукню з червоної доріжки
Фото: Getty Images

Перше, що відбувається з вбранням для червоної доріжки після заходу, — це процес чищення, сказала Сара Скатурро, головний реставратор Музею мистецтв Клівленда. Людина, яка носить вбрання, "може мати на собі лосьйони для тіла, олії, парфуми, макіяж, і навіть якщо ви не бачите цього одразу... згодом ці матеріали та плями можуть почати окиснюватися, і вони почнуть міняти колір тканини, а можливо, навіть текстуру, — сказала вона.

Після чищення одяг майже завжди потрапляє до спеціалізованого сховища — наприклад, до архіву модного будинку або до приватного сховища, як, наприклад, у Джулі Енн Клаусс, засновниці The Wardrobe, студії архівування та зберігання.

Вбрання залишаються тут упродовж багатьох років, ретельно доглянуті і збережені, і залишають їх тільки в тому разі, якщо їх обирають для виставок або щоб одягнути знову — це дедалі поширеніша практика зі зростанням популярності вінтажної моди на червоній доріжці.

Клаусс та її команда ретельно продумують, як найкраще зберегти близько 100 000 предметів одягу, що перебувають у їхньому сховищі, — від низького рівня освітленості та контрольованих рівнів температури і вологості до особливого способу зберігання одягу.

"Це дійсно індивідуальний підхід до кожного конкретного предмета. Тож деякі речі висять, деякі упаковані в коробки, а деякі речі перебувають на манекенах", — каже Клаусс. Іноді їх вивозять для виставок.

Таким чином, ці вбрання стають витворами мистецтва, це вже не просто одяг, а експонати й артефакти, які вивчатиме якийсь майбутній історик моди.

Доставка вбрання на ці виставки — теж непросте завдання. Клаусс розповіла, що сукні фіксували на манекенах, а потім навколо них вже буквально будували ящик заввишки до двох метрів.

За словами Бішоп, до того, як вбрання для червоної доріжки стали настільки важливими для модних домів з 1990-х років, було заведено залишати сукні у тих, хто їх носив, а іноді віддавати їх або продавати на відкритому ринку.

Найвідомішим прикладом є випадок, коли Елізабет Тейлор віддала сукню Dior, в якій вона отримувала "Оскара" своїй співробітниці Енн Санс. Вона зберігалася у валізі і пізніше її було продано на аукціоні за 200 000 доларів.

елізабет тейлор Fullscreen
Сукня Елізабет Тейлор була продана на аукціоні і зберігалася у валізі
Фото: Getty Images

Навіть сьогодні сукні з червоних доріжок час від часу можна зустріти на відкритому ринку. Після церемонії вручення премії "Золотий глобус" 2019 року Леді Ґаґа, імовірно, залишила свою пишну сукню кольору барвінку у своєму готельному номері, де її пізніше забрала економка і здала в бюро знахідок готелю Beverly Hilton.

Сукня Леді Гага дісталася покоївці

Сукня від кутюр від Valentino пролежала там кілька місяців, перш ніж, за словами покоївки, готель віддав її покоївці, і вона виставила її на аукціон.

А є ще одяг, який не переживе навіть ніч. Для свого виходу на Met Gala торік співачка Тіла одягла сукню Balmain, пошиту за індивідуальним замовленням, з трьома відтінками пісочного кольору, змішаними з мікрокристалічними заклепками для додаткової глибини, і це виявилося одним з найяскравіших та найінноваційніших образів вечора.

Сукню Тіли було знищено після Met Gala

Але пізніше того ж вечора після червоної доріжки дизайнер Олів'є Рустен відрізав довгу спідницю ножицями, дозволивши Тілі йти після того, як їй знадобилося чотири чоловіки, щоб піднятися сходами музею. Як і піски часу, які вона представляла, сукня вичерпала себе.

Раніше Фокус писав про найкрасивіші сукні премії "Золотий глобус 2025" та її переможців.