Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

S.T.A.L.K.E.R. 2 – на PlayStation 5 з новим движком

У кіберсвіті S.T.A.L.K.E.R. — це такий самий бренд-магніт, як Усик у боксі чи Шевченко у футболі: впізнаваність, емоція, органічний піар країни, зазначає Сергій Дідковський.

Фото: xbox.com

GSC Game World викотила план оновлень на найближчі пів року — і це саме той випадок, коли апдейти звучать як новий сезон улюбленого серіалу. Головне: гра переходить на Unreal Engine 5.5.4 для кращої стабільності та продуктивності. Також повертаються «класичні» речі на кшталт приладів нічного бачення та бінокля, апдейтиться A-Life, погода, аномалії — коротше, живе все.

Паралельно студія дозволила апгрейдити видання — зі Standard до Deluxe/Ultimate — без повторної купівлі гри. Є й детальна інструкція на саппорті. Зручно й безболісно.

До цього, як я вже писав, був анонсований вихід на PlayStation 5 (із підтримкою DualSense та додатковими покращеннями для PS5 Pro), заплановано на кінець 2025 року.

Відео дня

Вже можна говорити про те, що друга серія гри буде не менш успішною за першу. Наразі продукт потужно крокує світом: 1 млн копій за перші дві доби після релізу — офіційно від GSC. На Steam зараз ~89 000 відгуків із загальним вердиктом Very Positive (≈81%). Це голосування гаманцем і часом.

Причому це підкреслено український продукт. У грі звучить понад 120 українських пісень — від Мозгового до Jerry Heil, «саунд» сучасної України в глобальному геймінгу. Гра відкривається присвятою захисникам України — “усім, хто захищав і захищає Україну… Вічна пам’ять усім, кого забрала ця війна”, — а в титрах команда окремо дякує ЗСУ. Власне, українська ідентичність зашита і в сам світ: реальні топоніми Зони відчуження (Прип’ять, Чорнобильська АЕС, Рудий ліс) та українська транскрипція в назві — “Heart of Chornobyl”, до того ж студія прибрала російське озвучення, залишивши українську та англійську.

З виходом наступних апдейтів Zone Kit переходить у другу фазу: більше сумісності між модами, модифікації аудіо та інструменти для наративів. Це продовжує «життєвий цикл» гри на роки.

Мої висновки: апгрейд рушія — правильний ризик. Перехід на UE 5.5.4 може трохи посунути календар патчів, але це інвестиція у продуктивність на всіх платформах і фундамент для DLC/коопу. PlayStation-реліз розкриє нову аудиторію. Після тайм-ексклюзивності на Xbox/PC вихід на PS5 — це друге дихання продажів і медійної уваги. Український контент — конкурентна перевага і спосіб відбудови культурної суб’єктності. Ком’юніті-френдлі політика. Легкий апгрейд видань та активна підтримка модів — те, що цементує лояльність ядра фанатів.

Трохи про «бекстейдж». Нове життя у проєкт і, фактично, вихід другої частини забезпечила команда нового інвестора Максима Кріппи — нинішнього власника GSC Game World. Як зазначив Кріппа у великому інтерв’ю, студія виросла приблизно у 7 разів (до ~470 людей), а гра вийшла у плюс менш ніж за місяць з моменту релізу — і попереду ще два доповнення та мультиплеєр.

І ще раз про те, чому це важливо поза геймінгом. У кіберсвіті S.T.A.L.K.E.R. — це такий самий бренд-магніт, як Усик у боксі чи Шевченко у футболі: впізнаваність, емоція, органічний піар країни. Коли мільйони людей проходять крізь «Зону» і чують українську музику — це м’яка сила, яка працює сама собою. А тепер — ще й нові платформи, новий рушій і довга дорога апдейтів. Далі — більше. Слідкуємо.