Дощовий Монреаль. Макс Ферстаппен переміг на гран-прі Канади: огляд 9-го етапу Формули 1 (фото, відео)
Нідерландець Макс Ферстаппен виграв гран-прі Формули 1 в Канаді. Ландо Норріс, який стартував із третього місця, зміг вийти на перше місце, але не втримав лідерство і фінішував другим.
Джордж Рассел завоював поул на гран-прі Формули 1 у дощовому Монреалі, проте не зміг стримати суперників і фінішував третім. Гонка двічі переривалася сефеті-каром. Другим на фініші був Ландо Норріс. Перемога дісталася Максу Ферстаппену.
Траса в Канаді улюблена багатьма пілотами Формули 1. Автодром імені Жиля Вільнева розташований на штучному острові Іль Нотр Дам на річці в Монреалі на південному сході Канади. Тут є повільні повороти, але загалом траса досить швидка, з перебриками, які потрібно активно атакувати. Є місця для обгонів, проте стіни знаходяться близько і не дають можливість на помилки без наслідків.
За час, що минув з минулого гран-прі Монако, трансферний ринок пілотів Формули 1 сколихнули одразу кілька новин. Серхіо Перес продовжив контракт із Red Bull, поклавши край надіям інших пілотів потрапити до конкурентоспроможної машини. У спорідненій команді RB також визначилися з одним із пілотів, підписавши контракт із Юкі Цунодою. Скандал, що розгорівся в Alpine, після аварії їхніх пілотів на першому колі гран-прі Монако, завершився оголошенням про те, що Естебан Окон йде з команди. Стільців, на які можна сісти, бігаючи по колу, залишилося вісім.
Важливою новиною стало оголошення ФІА нового регламенту, який набуде чинності з 2026 року. Машини Формули 1 зменшаться в розмірі та вазі. Заднє крило можна буде відкривати на прямих у будь-який момент, коли гонщик вважатиме за потрібне. Плюс з'явиться режим Override Mode, який можна буде вмикати вручну, щоб отримати додаткову потужність. Гібридні боліди стануть ефективнішими: потужність ДВЗ знизять до 400 кВт (зараз 560 кВт), а потужність батарей піднімуть до 350 кВт (зараз 120 кВт).
0.000: кваліфікація гран-прі Канади 2024
Кваліфікація на гран-прі Канади пройшла в очікуванні дощу, який так і не пішов. Небо обмежилося маленькими краплями, які значно на результат не вплинули. Натомість вони дали можливість стратегам Ferrari вкотре здивувати оточуючих, випустивши на суху трасу Леклера на проміжних шинах для дощу.
У першому сегменті другий гран-прі поспіль залишився Серхіо Перес (16-й). Мексиканець так засмутився, що бив рукою ні в чому не винний болід та ледь не плакав після того, як заїхав у бокси. Єдиною втіхою було те, що це Канада, а не Монако — у неділю можна було відігратися. У другому сегменті розчарування прийшло до стайні Ferrari. Обидва гонщики італійської команди не змогли вийти у фінальний сегмент. Це була найгірша кваліфікація для Ferrari в цьому сезоні: Шарль Леклер став 11-м, Карлос Сайнс — 12-м. За ними на стартовій решітці розташувався Логан Сарджент (13-й), для якого це місце навпаки стало найкращим цього року. Джордж Рассел ледве не розбив болід, втративши керування в поровоті. "Святі угодники!", — взмолився Джордж по радіо, ледь не закінчивши кваліфікацію в стіні. Але зміг зібратися і пройшов у наступний сегмент.
У фіналі опинилися одразу два гонщики RB. Юкі Цунода кваліфікувався восьмим, а Даніель Ріккардо несподівано піднявся на п'яте місце. Таким відмінним результатом він дав відповідь синові Жиля Вільнева, який нещадно критикував виступи австралійця. Фернандо Алонсо став 6-м, а його напарник на своєму домашньому гран-прі ледь не врізався в стіну чемпіонів в останньому повороті. Aston Martin Ленса не постраждав, і він зміг кваліфікуватися дев'ятим.
Гонщики McLaren показали сильний результат і посіли другий стартовий ряд: Норріс — 3-й, Піастрі — 4-й. Здавалося, що у Mercedes є швидкість і що вони можуть поборотися за поул, але Льюїс Хемілтон став лише сьомим. На відміну від нього Рассел упевнено проїхав коло та посів попередній поул. Макс Ферстаппен тут же відповів йому, проїхавши чудове коло, але став лише другим. Відрив нідерландця склав 0,000 секунди. Лише один раз таке було в історії Формули 1, коли Вільньов, Шумахер і Френтцен показали ідентичний час у Хересі 1997 року. Історія повторилася на наших очах.
Святі угодники почули молитви британця — Джордж Рассел завоював другий поул у кар'єрі.
60-та перемога: дощова гонка гран-прі Канади 2024
У неділю прогноз обіцяв у Монреалі мокру погоду. Дощ закінчився перед початком гонки, але асфальт все ще залишався мокрим. Не зважаючи на це, старт пройшов спокійно. Наприкінці пелетону Перес трохи не поділив трасу з П'єром Гаслі, але обидва продовжили гонку.
Haas і Sauber: різні стратегії — однаковий результат
Більшість гонщиків стартували на проміжних шинах, за винятком Haas, які вирішили ризикнути та поставити дощові покришки. Цей сміливий вибір виправдав себе на початку гонки, коли Магнуссен і Хюлькенберг проходили одного суперника за іншим. До четвертого кола Ніко зміг піднятися до 8-го місця, а Кевін — до 4-го. Здавалося, що Haas витягнув щасливий квиток, але виглянуло сонечко, і весь план провалився. Магнуссен першим заїхав на піт-стоп, щоб перейти на сліки, і після тривалого піт-стопу виїхав поза очковою зоною. Хюлькенберг ще 4 кола залишався на трасі. Але тепер ситуація була діаметрально протилежною — німця почали обганяти. За ці 4 кола Ніко відстав від Хемілтона на 15 секунд, почав втрачати позиції та опустився на 11 місце. Він пішов на піт-стоп і повернувся на трасу передостаннім, боротися з Sauber. У гонщиків Sauber не було таких радикальних рішень — вони стартували останніми з піт-лейн на проміжних шинах. Вкотре трапилися проблеми на піт-стопі. Джоу провів там цілу вічність (близько хвилини) і фінішував за коло від лідера. Haas, що блищали на старті, не змогли заробити очок (Хюлькенберг — 11-й, Магнуссен — 12-й), як і гонщики Sauber (Боттас — 13-й, Джоу — 15-й).
Williams і Ferrari зійшли повним складом
Логан Сарджент не зміг впоратися з мокрою трасою в Монреалі. На 6 колі він уткнувся в бар'єр із покришок, але зміг повернутися назад останнім. А на 25 колі перегони для нього закінчилися розворотом і сходом із дистанції. Зупинений Williams потрібно було евакуювати, що спричинило перший сефеті-кар і перемішало всі карти в канадській колоді. Аварія його напарника Алекса Албона стала причиною виїзду другої машини безпеки. Але якщо Сарджент самоусунувся, то Албон був ні в чому не винен. Він проводив сильні перегони, здійснив чудовий обгін двох болідів перед останнім поворотом, переслідував Сайнса, намагаючись потрапити в очкову зону, коли прямо перед ним Карлоса розвернуло. Алекс ухилився від Ferrari, що крутилася, але вона віддалила його ззаду, відправивши в стіну. Сайнс доїхав до боксів, але продовжити гонку не зміг.
У Шарля Леклера гонка була ще складнішою. Від самого початку він боровся на машині з несправним двигуном за місця поза очковою зоною. На піт-стопі несправність вдалося усунути, але стратеги Ferrari вирішили здивувати всіх ще раз нестандартним вибором.
ВажливоЛеклеру сказали, що втрачати все одно вже нічого, оскільки піт-стоп був довгим, і поставили шини хард просто перед дощем. "Дощ іде", — передавав по радіо погоду Леклер. "Просто втримайся на трасі. Два кола дощу, потім висохне, і ми поїдемо швидко", — втішав монегаска по радіо інженер. За ці два кола Леклер відстав на 47 секунд(!). Він заїхав у бокси, перевзувся в проміжні шини, і через кілька кіл знову виглянуло сонечко. Траса стала підсихати. До цього часу Шарля встигли обігнати на коло лідери. Після сефеті-кара пелетон не встиг розтягнутися, тож переможцю гран-прі Монако потрібно було пропускати на коло всі 18 болідів. Для Леклера можливість відіграти відставання була втрачена. Ferrari звернула в бокси.
Alpine і RB заробили очки
В Alpine змогли заробити очки двома машинами. Гаслі (9-й) зміг потрапити до очкової зони, завдяки сходам суперників. Окон (10-й) переграв інших стратегічно, піднявшись за рахунок того, що провів більшу частину гонки на одному комплекті проміжної гуми. Естебан був незадоволений тим, що команда наказала йому пропустити вперед Гаслі перед самим фінішем. Розрахунок був на те, що Гаслі зможе нав'язати боротьбу Ріккардо (8-й), але П'єр так і не зміг цього зробити. "Я був занадто милим", — засмучувався Естебан після гонки, що послухався наказу команди.
ВажливоЮкі Цунода наприкінці гонки гнався за Оконом, утримуючи за спиною напарника та другий Alpine. Японець не зміг утримати машину і зрізав поворот, повернувшись на трасу в розвороті обличчям до болідів, що летіли на нього. Дивом встиг зреагувати Хюлькенберг, буквально в сантиметрах він зманеврував і не зачепив Юкі. Великої аварії вдалося уникнути, але Цунода більше на очки не претендував і завершив гран-прі на 14-му місці.
Aston Martin
Домашній гран-прі для Ленса Стролла (7-й) пройшов без особливих пригод. Він провів більшу частину гонки за болідами RB, а обігнавши, фінішував за Алонсо (6-й). Фернандо довелося поборотися на початку перегонів із Хемілтоном. Він зміг стримати британця в боротьбі на трасі, але на піт-стопі Льюїс його випередив. У підсумку команда начебто заробила багато очок, але з урахуванням того, що вони борються з Mercedes, це здається недостатнім.
Mercedes і McLaren втратили можливу перемогу
Расселл утримав першу позицію на старті та повів за собою пелетон, молячись святим угодникам, щоб утримати цю позицію до фінішу. Однак спочатку до нього підібрався Ферстаппен. Але чим сильніше сохла траса, тим швидше за ними їхав Норріс, скорочуючи відрив. Він обігнав Макса, потім Джорджа, який тут же припустився помилки та зрізав останній поворот. Цим одразу скористався Ферстаппен, вийшовши на втрачене нещодавно друге місце.
А Ландо Норріс уже летів трасою. За три кола він відірвався від Макса на 10 секунд. Здавалося, ось вона друга перемога. Але в цей момент Сарджент розбиває свій болід, і виїжджає сефеті-кар. Перед стратегами McLaren виникло завдання, у якого немає правильного рішення. Щойно оголосили сефеті-кар, Норріс під'їжджав до в'їзду на піт-лейн. Згорнеш на піт-лейн міняти шини, суперники можуть залишитися на трасі, а ти опинишся в середині пелетону. Не звернеш на піт-лейн, суперники поміняють шини і наздоженуть. Норріс залишився на трасі, усі найближчі переслідувачі поміняли шини. У Ландо було ще в запасі одне коло, щоб встигнути виїхати лідером, але на цьому вирішальному колі він наздогнав сефеті-кар, що повільно їхав, і втратив час. І виникло питання, чи взагалі потрібена була та заміна шин. Після піт-стопу Норріс виявився знову третім, Ферстаппен лідирував, другим їхав Рассел. McLaren вирішили переграти суперників на наступному піт-стопі. Ферстаппен і Рассел звернули в бокси за сліками, а Норріс помчав у відрив, залишившись на проміжних шинах на майже сухій трасі. У боксах за цим стратегічно грамотним ходом, відкривши рота, спостерігав Шарль Леклер, який на той час уже зійшов. На наступному колі Норріс звернув у бокси та виїхав попереду Ферстаппена, але ледь відправив болід у занос. Відіграного часу не вистачило, щоб Норріс утримався на першій позиції.
Він фінішував другим, не підпустивши Рассела, який жорстко боровся з Піастрі (5-й), потім із Хемілтоном (4-й) і перетнув фінішну лінію третім.
Після перегонів обидва гонщики Mercedes лаяли себе за погано проведений гран-прі. Хемілтон сказав, що просто слабко виступив, а Расселл звинувачував себе у скоєних помилках.
У Red Bull посилюється контраст
Серхіо Перес "відсвяткував" підписання контракту, розбивши болід об стіну. З поламаним заднім крилом він зміг доїхати в бокси, де спостерігав за тим, як його напарник мчить до своєї 6-ї перемоги в сезоні та 60-ї перемоги у Формулі 1.
Наступний етап Формули 1 пройде через два тижні в Іспанії.
Результати перегонів. Гран-прі Канади 2024
- Макс Ферстаппен 1 Red Bull Racing Honda
- Ландо Норріс 4 McLaren Mercedes + 3.879
- Джордж Расселл 63 Mercedes +4.317
- Льюїс Хемілтон 44 Mercedes +4.915
- Оскар Піастрі 81 McLaren Mercedes +10.199
- Фернандо Алонсо 14 Aston Martin Mercedes +17.510
- Ленс Стролл 18 Aston Martin Mercedes +23.625
- Даніель Ріккардо 3 RB Honda +28.672
- П'єр Гаслі 10 Alpine Renault +30.021
- Естебан Окон 31 Alpine Renault +30.313
- Ніко Хюлкенберг 27 Haas Ferrari +30.824
- Кевін Магнуссен 20 Haas Ferrari +31.253
- Валттері Боттас 77 Sauber Ferrari +40.487
- Юкі Цунода 22 RB Honda +52.694
- Чжоу Гуанью 24 Sauber Ferrari +1 коло
Найкращий обгін — Албон обганяє Ріккардо та Окона в останньому повороті на 31-му колі.
Розчарування гран-прі — Серхіо Перес кваліфікується 16-м і розбиває болід у перегонах.
Жарт гран-прі — Леклер виїжджає на проміжних шинах на суху трасу в кваліфікації та на сліках у перегонах у дощ.
Особистий залік після 9 етапу, гран-прі Канади 2024
- Макс Ферстаппен 1 Red Bull Racing Honda — 194 pts
- Шарль Леклер 16 Ferrari — 138 pts
- Ландо Норріс 4 McLaren Mercedes — 131 pts
- Карлос Сайнс 55 Ferrari — 108 pts
- Серхіо Перес 11 Red Bull Racing Honda — 107 pts
- Оскар Піастрі 81 McLaren Mercedes — 81 pts
- Джордж Расселл 63 Mercedes — 69 pts
- Льюїс Хемілтон 44 Mercedes — 55 pts
- Фернандо Алонсо 14 Aston Martin Mercedes — 41 pts
- Юкі Цунода 22 RB Honda — 19 pts
- Ленс Стролл 18 Aston Martin Mercedes — 17 pts
- Даніель Ріккардо 3 RB Honda — 9 pts
- Олівер Беармен 38 Ferrari — 6 pts
- Ніко Хюлкенберг 27 Haas Ferrari — 6 pts
- П'єр Гаслі 10 Alpine Renault — 3 pts
- Алекс Албон 23 Williams Mercedes — 2 pts
- Естебан Окон 31 Alpine Renault — 2 pts
- Кевін Магнуссен 20 Haas Ferrari — 1 pt
Кубок конструкторів після 9 етапу, гран-прі Канади 2024
- Red Bull Racing Honda — 301 pts
- Ferrari — 252 pts
- McLaren Mercedes — 212 pts
- Mercedes — 124 pts
- Aston Martin Mercedes — 58 pts
- RB Honda — 28 pts
- Haas Ferrari — 7 pts
- Alpine Renault — 5 pts
- Williams Mercedes — 2 pts
Нагадаємо, що цього року є вже чотири переможці гран-прі. У Макса Ферстаппена шість перемог, Карлос Сайнс виграв гран-прі Австралії, Ландо Норріс виграв гран-прі Маямі, а Шарль Леклер переміг на гран-прі Монако.