Втомлене водіння. Сідати за кермо після безсонної ночі, так само небезпечно, як і після алкоголю

водіння, аварія, втома, сон
Фото: DjelicS/Getty Images | П'ята частина всіх аварій відбувається через втому водіїв

Дослідники назвали мінімальну кількість сну, яка потрібна людині для безпечного кермування авто.

Related video

Не секрет, що водіння у стані алкогольного сп'яніння суттєво підвищує ризики потрапляння в автомобільну аварію. Однак тепер дослідники вважають, що безсонна ніч насправді підвищує ваші шанси потрапити у ДТП так само як, якби ви перевищили дозволений ліміт алкоголю, пише Science Alert.

Статистика свідчить, що близько п'ятої частини всіх автомобільних аварій пов'язані з втомою. Водночас кількість аварій, причиною яких стало вживання алкоголю, за останні два десятиліття суттєво скоротилося, а показник ДТП, спричинених втомою, залишається на колишньому рівні. У новому дослідженні вчені зосередилися на вивченні того, як ми могли б покращити цю сумну статистику.

У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Допустима межа та водіння у нетверезому стані

Дослідники вважають, що причиною зменшення кількості автомобільних аварій у стані алкогольного сп'яніння є низка причин:

  • інвестиції у державну освіту;
  • рекомендації, як вирішити, чи не надто ви п'яні, щоб сідати за кермо;
  • покарання за керування авто у нетверезому стані;
  • розголос судових справ про водіння у нетверезому стані.

Однак однією з головних причин залишається закон, який регулює допустиму концентрацію алкоголю у крові. Таким чином, ця межа є максимальною "допустимою межею", що визначає, чи можна вам керувати автомобілем.

Мінімальна кількість сну та водіння

У новому дослідженні вчені з Австралії з'ясували, чи можливо зменшити кількість аварій, пов'язаних з втомою, використовуючи аналогічну стратегію, як і з алкоголем.

Під час дослідження вчені оцінили наукові дані лабораторних та польових досліджень, які були зосереджені на вивченні мінімальної кількості сну, необхідної для безпечного водіння. Загалом вчені вивчили дані понад шістдесяти різних досліджень і виявили, що сон менше ніж 4-5 годин на добу вдвічі збільшує ризик дорожньо-транспортної пригоди. Зазначимо, що це еквівалентно ризику, який створюють на дорогах водії з концентрацією алкоголю в крові, що перевищує допустиму.

До того ж вчені також виявили, що кожна втрачена година сну напередодні ввечері збільшує ризик аварії. Деякі дослідження припускають, що якщо водій спав до 4 годин в останню добу, це в 15 разів збільшує шанси потрапити в аварію.

Вчені вважають, що введення мінімальної кількості сну для водіння могло б знизити кількість аварій, спричинених втомою. Однак проблема полягає у тому, що буде потрібно деяке регулювання втоми, а перевірити кількість сну за останню добу неможливо де-небудь на узбіччі.

Зазначимо, що ця пропозиція не є чимось новим, проте вчені вважають, що подібні рекомендації, підкріплені юридично, насправді могли б допомогти знизити кількість аварій, спричинених втомою, у всьому світі.

Водночас вчені вважають, що водіям також варто підходити до питання з усією відповідальністю і не сідати за кермо, якщо напередодні їм вдалося поспати менше за 5 годин.

Раніше Фокус писав про те, що вчені розкрили секрет, який дозволить справді виспатися.