Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Популярне місце для допитливих глядачів: чому паризький морг приваблював живих

тіло, смерть, морг, виставка, зал, невпізнані тіла, померлий, Париж, Франція, історія, відвідувачі, музей, потопельник, жінка, газети
У 1860-х роках паризький морг був не просто місцем останнього спочинку парижан, а й привабливим для відвідувачів місцем | Фото: Вікіпедія

У 1860-х роках паризький морг був не просто місцем останнього спочинку парижан, а й привабливим для відвідувачів місцем. Так склалося через Salle d'exposition, залу, в якій виставляли тіла померлих.

На вулицях Парижа 1860-х років увагу перехожих привертала одна особлива пам'ятка — паризький морг. Незважаючи на репутацію, це місце стало центром цікавості та громадської активності, пише IFLScience.

У Фокус.Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

У той час місто переживало стрімкі зміни, спричинені промисловою революцією. Люди з усіх верств суспільства стікалися до Парижа в пошуках нових можливостей, часто опиняючись у небезпечних ситуаціях. Багато хто з них загинув у нещасних випадках, пов'язаних з машинами або поїздами, далеко від своїх домівок і коханих. Їхні тіла знаходили тимчасовий притулок у паризькому морзі.

Відео дня

Морг мав власну виставкову залу, відому як Salle d'exposition, де виставляли невпізнані тіла. Це був практичний захід, спрямований на те, щоб допомогти сім'ям ідентифікувати своїх зниклих близьких. Однак незабаром це стало більше, ніж просто функціональним простором; це стало видовищем, яке привертало натовпи цікавих глядачів.

Фото: Вікіпедія

Залежно від того, кого було виставлено на показ, натовп міг розростатися від десятків до сотень тисяч осіб. Це було видовище, схоже на хворобливий музей. Привабливість паризького моргу виходила за межі простої цікавості. Французький драматург Леон Гозлан вловив суть цього досвіду: "Ви йдете туди, щоб побачити потопельників, так само як де-небудь ви йдете, щоб побачити останню моду".

Але парижани не зупинилися на морзі, вони прагнули більшого. У той час як Музей Гревена влаштовував воскові відтворення вбивств, морг пішов іще далі, представивши справжні тіла, задовольняючи людську цікавість у найбільш вісцеральний спосіб, наскільки це було можливо.

Газети охоче повідомляли про подробиці недавніх смертей, а морг надавав читачам відчутний зв'язок з історіями, які вони читали.

Важливо
Поховали з цеглиною в роті: вчені відтворили лице "вампіра" з XVI століття (фото)

Всупереч поширеній думці, привабливість паризького моргу була зумовлена не лише хворобливою цікавістю. На думку дослідників, вона слугувала формою суспільної взаємодії, коли відвідувачі співпереживали померлим.

Раніше Фокус писав про унікальні документи ацтеків, які нещодавно придбали мексиканські вчені. Кодекси Сан-Андреса Тетепілко розповідають про період переходу від доіспанської епохи Мексики до приходу іспанців.

Також ми розповідали про те, яким чином людство вивчало анатомію. Деякі з перших джерел знань були незвичайними.