Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Спад води у Херсонській області відкрив залишки мостів часів Другої світової війни (фото)

Каховська ГЕС, Підрив Каховської ГЕС, Каховське водосховище, Коли підірвали Каховську ГЕС, Каховська ГЕС підрив, Каховка
Під час спорудження мостів була встановлена 60-тонна прогонна конструкція над Дніпром | Фото: REUTERS

Тимчасові конструкції були побудовані майже 80 років тому, більшу частину робіт проводили вручну під час морозів. У минулому столітті цими мостами курсували потяги, однак після 9 років експлуатації їх демонтували.

Внаслідок зниження рівня води у Дніпрі через підрив російськими військами Каховської гідроелектростанції у Херсонській області можна вперше за майже 70 років побачити залишки тимчасових мостів. Ці дерев’яні споруди були побудовані у 1944 році та тривалий час знаходилися під водою. Про них розповіли у соцмережах Національного заповідника "Хортиця" 10 червня.

"Після запеклих боїв у місті Запоріжжі у жовтні-грудні 1943 року гребля ДніпроГЕСу, а також сталеві мости Стрілецького були зруйновані. Для продовження наступу Червоної армії на правому березі було ухвалене рішення побудувати тимчасові залізничні мости через Дніпро, які б пролягли південною частиною острова Хортиця", — пояснили у заповіднику.

Відео дня

У пості йдеться, що більшу частину земляних робіт для спорудження мостів виконували вручну під час зимових морозів. У "Хортиці" найскладнішим завданням будівництва тих часів назвали встановлення залишеної німцями 30-метрової прогонної конструкції над судноплавною частиною Дніпра. У публікації підкреслили, що її вага складала 60 тонн.

"Попри всі складнощі 20 лютого (тобто через 48 днів) було відкрито проїзд по мосту з центральної частини міста на Хортицю. Через три дні, коли було добудовано міст через Старий Дніпро, відкрито рух поїздів по всій гілці довжиною 11 кілометрів зі швидкістю до 30 км/год", — передали у заповіднику.

У "Хортиці" нагадали, що гілка починалась поблизу вокзалу Запоріжжя I, перетинала Дніпро, заходила на дамбу в плавневій частині Хортиці та через Старе Дніпро з’єднувалась із залізничною магістраллю поблизу зруйнованого моста Стрілецького.

"Тимчасові мости проіснували цілих 9 років. За цей час вдалося відновити ДніпроГЕС, побудувати мости Преображенського, рух якими було відкрито 30 грудня 1952 року. Тільки після цього тимчасові мости були демонтовані. А свідчення їхнього існування можна було побачити лише в насипних дамбах південної частини Хортиці та в спогадах старожилів", — зазначено в пості.

Нагадаємо, у ЗМІ з посиланням на експертів попередили, що внаслідок знищення окупантами греблі Каховської ГЕС українці залишаться без херсонських кавунів та помідорів. Як пояснили журналісти, це пов’язано з тим, що зрошувані землі регіону залишились без води.

З 10 червня у Херсонській області заборонені купання, вилов та продаж риби. За словами голови ОВА Олександра Прокудіна, вода нині небезпечна через високу концентрацію шкідливих речовин.