У гонитві за мобільністю: РФ робить ставку на зенітку ЗУ-23М, встановлену на ГАЗ-66

зенітка ЗУ-23М-1М
Фото: Відкриті джерела | Зенітна установка ЗУ-23М-1М

Оглядачі зазначають, що вантажівка зі встановленими гарматами здатна розвивати максимальну швидкість до 105 км/год за запасу ходу 800 км. А також нібито може долати вертикальні ухили до 31° і 1,2-метрові рови.

Росія представила нову мобільну зенітну установку, яка складається з двогарматної зенітки ЗУ-23М-1М, розробленої ПЕМЗ "Спецмаш", і напівброньованої вантажівки ГАЗ-66, яку було спеціально модернізовано для цієї мети. Установка призначена для боротьби з літаками, вертольотами, безпілотниками та іншими повітряними об'єктами, що летять низько. Про це 5 вересня повідомили оглядачі Defensa.

У матеріалі йдеться про те, що відповідно до останніх тенденцій росіяни об'єднали мобільність напівброньованого пікапа 4х4 з двогарматною установкою в задньому вантажному відсіку, що стріляє боєприпасами калібру 23х152 мм.

"Таке поєднання забезпечує швидку мобільність на всіх типах місцевості, знижуючи вразливість корпусу, і швидкий вихід на вогневу позицію для ураження як повітряних цілей на дальності приблизно 2,5 км, так і наземних цілей, вразливих для 23-мм снарядів", — ідеться в публікації.

Вогневу міць установки забезпечує зенітка ЗУ-23М-1М, до складу якої входять механічні приводи наведення, системи управління, оптико-електронне обладнання тощо. Установка оснащена двома гарматами 2А14 калібру 23 мм, які за рахунок газовідвідної автоматики здатні вести вогонь зі скорострільністю 400 пострілів на хвилину кожна.

Fullscreen

Зенітка управляється безпосередньо оператором і забезпечує високу точність стрільби завдяки використанню нового прицільного пристосування, яке захищене металевою пластиною, що можна побачити в правій верхній частині установки. Навідник розташовується в центральній частині, а сучасне прицільне пристосування знаходиться перед його обличчям, що підвищує ергономіку використання.

Важливо
"Знищуємо від БТРів до "Ланцетів": як працює зенітний розрахунок ЗУ-23-2 у Бахмуті (фото)

Базовим носієм установки обрано компактний повнопривідний пікап із броньованим корпусом у передній частині. Це спеціально модифікований ГАЗ-66. Його маса сягає 7,8 т, довжина — 5,97 м і ширина — 2,32 м.

Повідомляють, що машина оснащена дизельним двигуном ЯМЗ-534, що розвиває максимальну швидкість 105 км/год за максимального запасу ходу 800 км. Вантажівка нібито здатна долати вертикальні ухили до 31° і 1,2-метрові рови.

"За порівняно невисокої ціни, передових технологій, закладених у систему цілевказівки, ЗУ-23М-1М вирізняється особливою міцністю і може використовуватися в найнесприятливіших кліматичних умовах", — підсумували іспанські оглядачі.

Раніше ми писали, як розрахунок ЗУ-23-2 зі складу 30-ї окремої механізованої бригади імені князя Костянтина Острозького полював на російські дрони-камікадзе "Ланцет" на Донеччині. Одне із завдань операторів установки — прикривати українські штурмові підрозділи від ударів безпілотників.