Кардинальне рішення: Пентагон доручить лише одній компанії вирішити проблему з F-35
![F-35 винищувач F-35](https://focus.ua/static/storage/thumbs/920x465/c/19/46d79897-b1b97100af854f41f02cc51e5694f19c.jpg?v=3546_1)
Свого часу були розмови про створення для F-35 силової установки нового покоління, однак від цієї ідеї в Пентагоні відмовилися. У підсумку було ухвалено рішення доопрацювати наявний двигун F135, чим і займеться компанія Pratt & Whitney.
Міністерство оборони США має намір кардинально розв'язувати питання модернізації літаків F-35, які мають проблеми з двигунами. У Пентагоні заявили, що компанія Pratt & Whitney стане єдиним постачальником засобів для усунення перегріву силової установки винищувача. Про це 29 листопада повідомили в Defence One.
Це рішення, пишуть оглядачі, хоча й було очікуваним, проте стало ударом для GE Aerospace, яка запропонувала вирішити проблему шляхом заміни двигуна F135 від компанії Pratt на силову установку нового покоління.
Угода з Міноборони передбачає послідовність дій:
- модернізацію активної зони двигуна F135;
- розробку та виготовлення випробувальних зразків;
- закупівлю засобів випробувань;
- валідацію та верифікацію;
- інтеграцію системи озброєння для забезпечення можливостей повітряної системи;
- закупівлю випробувального обладнання;
- закупівлю апаратури для розроблення варіантів F-35A, F-35B і F-35C.
"У компанії Pratt & Whitney 600 співробітників повністю присвятили себе цій роботі, і ми перебуваємо на шляху до того, щоб надати операторам F-35 потужність, необхідну для реалізації можливостей Block 4 і наступних, починаючи з 2029 року", — заявила віцепрезидентка компанії Pratt за програмою F135 Джен Латка.
У компанії також зазначили, що модернізація вимагає збереження спільного варіанту силової установки для всіх модифікацій літаків F-35A, F-35B і F-35C. Тому, імовірно, Пентагон відмовився від ідеї створення нового двигуна. Міністр ВПС Френк Кендалл заявив, що служба прагнутиме до модернізації двигуна, а не до створення нового адаптивного двигуна для F-35.
Суть у тому, що адаптивний двигун може поліпшити тягу та паливну ефективність, але не підійде для варіанту F-35B корпусу морської піхоти, чий підйомний вентилятор дає змогу літаку злітати з дуже коротких злітно-посадкових смуг і сідати вертикально.
Раніше повідомлялося, що, згідно зі звітом американського уряду, тільки 55% винищувачів F-35 перебувають у боєздатному стані, оскільки ВПС США зіткнулися з низкою проблем. Серед них — дефіцит запчастин, надмірна залежність від підрядників, а також відсутність складів із запчастинами.