ПКС РФ отримали нові Су-57, але не 12 одиниць: експерти виявили брехню пропагандистів

винищувачі су-57
Фото: Відкриті джерела | Ілюстративне фото

Насправді груднева партія могла включати до чотирьох літаків. Це різко контрастує з гучними заявами росіян на 2023 рік, у яких ішлося про усунення різних "вузьких місць" у виробничому процесі.

Related video

Російські пропагандисти 26 грудня повідомили, що Повітряно-космічні сили РФ отримали на озброєння 12 нових винищувачів Су-57. Водночас польський військовий експерт Мацей Шопа в матеріалі Defence 24 висловив сумніви щодо такої кількості випущених літаків і назвав зовсім інші цифри.

У публікації йдеться, що заява росіян про те, що їм вдалося подвоїти щорічний випуск цих машин, — це суто пропагандистська акція.

"Кількість машин традиційно не розголошується, але на матеріалах, що супроводжували цю подію, був зображений тільки один літак", — зазначив експерт.

Єдине місце, де виготовляють Су-57, — виробнича лінія заводу імені Юрія Гагаріна в Комсомольську-на-Амурі. За оцінками фахівців, пише Шопа, перше постачання винищувачів відбулося у вересні, а їхня кількість — у межах чотирьох машин.

"Отже, за масштабами вона була схожа на обговорювану грудневу партію. Всі постачання Су-57 цього року завершаться збором від двох до чотирьох літаків", — вважає експерт.

Важливо
Клон американського F/A-18SH: чому в РФ мовчать про "непомітність" Су-57, — експерти
Клон американського F/A-18SH: чому в РФ мовчать про "непомітність" Су-57, — експерти

Він додав, що незалежно від того, чи було цього разу надано тільки дві або навіть чотири машини, це зниження темпів постачання порівняно з минулим роком. Тоді росіянам вдалося поставити на озброєння шість Су-57, що різко контрастує з гучними заявами на 2023 рік, у яких планувалося доопрацювати виробничий процес і усунути різні "вузькі місця" у вигляді обмеженого постачання деталей.

"Спад виробництва, найімовірніше, є наслідком не стільки економічних проблем Росії, скільки проблем із постачанням високотехнологічних компонентів із Заходу, особливо електроніки", — підкреслив Шопа.

За його словами, така сама ситуація склалася і в галузі виробництва інших машин, таких як Су-30СМ2, Су-34М і Су-35С. Причиною може бути й навантаження на заводи з капітального ремонту зношеного за майже два роки війни в Україні парку бойових літаків.

Раніше експерти оцінювали стелс-характеристики російських винищувачів Су-57. Зокрема, було зазначено про вплив на показники радіолокаційної скритності літака наявність ракет класу "повітря-повітря" Р-77.