Розвідка в стратосфері: в РФ підняли рідкісний літак М-55 "Геофизика" з контейнерами на борту

Російський літак М-55 Геофизика
Фото: Відкриті джерела | Російський літак М-55 "Геофизика"

На авіасудні розміщується розвідувальне обладнання УКР-РТ і УКР-РЛ, яке згодом може бути встановлено на літаки тактичної авіації ПКС РФ.

У листопаді минулого року з'явилася інформація про те, що в Росії зняли зі зберігання і відновили польоти рідкісні старі радянські літаки М-55 "Геофизика". Тепер же такий літак був помічений з контейнерами для розміщення розвідувальної апаратури. Про те, як росіяни мають намір використовувати М-55, розповіли 26 січня оглядачі Defence Express.

У матеріалі йдеться, що підвісне обладнання, яке було помічено на російській машині, — це контейнер для апаратури радіотехнічної розвідки УКР-РТ і контейнер радіоелектронної розвідки УКР-РЛ.

У зв'язку з цим експерти припустили, що таке рішення може свідчити про намір росіян використовувати М-55 "Геофизика" як "літальну лабораторію". Так інженери можуть випробовувати розвідувальне обладнання перед тим, як інтегрувати його з літаками тактичної авіації Військово-космічних сил РФ.

Не заперечується, продовжують експерти, що певний час росіяни спробують провести серію демонстраційних польотів М-55 біля кордонів із країнами НАТО, щоб імітувати, а може навіть дійсно зібрати розвідувальну інформацію.

Важливо
Заповнити прогалину: Boeing планує щорічно випускати шість літаків ДРЛО E-7

Нагадаємо основні характеристики російського літака М-55:

  • розмах крила — 37,46 м;
  • довжина — 22,67 м;
  • висота — 4,83 м;
  • площа крила — 131,6 кв. м;
  • нормальна злітна маса літака — 23 400 кг;
  • тип двигуна — 2 ТРДД Д-30-10В;
  • максимальна швидкість — 743 км/год;
  • практична дальність польоту — 1 315 км;
  • перегоночна дальність — 5 000 км;
  • практична стеля — 21 550 м;
  • екіпаж — 1 особа.

Що говорять в РФ

Російські джерела повідомили, що системи радіотехнічної розвідки та оптико-електронні станції, встановлені на М-55 "Геофизика", дадуть змогу в режимі реального часу передавати координати цілей наземним ракетним комплексам, артилерії, кораблям ВМФ і авіації.

За словами російського льотчика-випробувача Ігоря Малікова, цей літак обрано не випадково, оскільки він здатний піднятися на висоту до 20 км і здійснювати з новими комплексами постійний моніторинг простору.

"Літальні апарати, що працюють у стратосфері, насамперед забезпечать цілями ракетників сухопутних військ — ті ж самі РСЗВ "Смерч", "Торнадо-С" із високоточними боєприпасами, а також ракетні бригади з "Іскандерами", — сказав Маліков.

Раніше Фокус детально розбирався, що являє собою літак М-55 "Геофизика" і які перспективи шпигунства він має з урахуванням того, що його використовували для науково-дослідних місій.