Стрімка еволюція: як F-15EX Eagle II змінює правила гри для ЗС США
F-15EX Eagle II — це монстр, здатний нести майже 13,6 тонн озброєння. Винищувач має найкраще озброєння, потужні двигуни і високий термін служби.
F-15EX Eagle II — сучасний винищувач ВПС США 4,5 покоління, здатний нести до 13,6 тонн боєприпасів, що робить його найбільш озброєним літаком у строю. Широкий і різноманітний ряд його озброєння призначений як для боротьби за панування в повітрі, так і для підтримки сухопутних сил.
Фокус переклав статтю Ставроса Атламазоглу про нову модернізацію літака F-15EX.
Оснащений двома турбогвинтовими двигунами General Electric F100-PW-229, Eagle II має разючу маневреність і здатний досягати швидкості 2,5 Маха.
Він задуманий як проміжне рішення для вирішення проблеми літаків F-22 і F-15C/D, які застарівають, а також проблем із виробництвом F-35. Завдяки розрахунковому терміну служби в 20 тисяч годин і нижчій вартості льотної години, як порівняти з F-35A, F-15EX є економічно вигідною альтернативою в довгостроковій перспективі, незважаючи на вищу початкову вартість.
F-15EX Eagle II — винищувач для переваги в повітрі, який обіцяє розв'язати проблеми ВПС у найближчому майбутньому.
F-15EX Eagle II: справжній звір
F-15EX Eagle II — це монстр, здатний нести майже 13,6 тонн озброєння. Якщо говорити про конкретне навантаження, то в умовах переваги в повітрі F-15EX Eagle II зможе нести загалом 12 ракет класу "повітря-повітря", включно з ракетами AIM-9 Sidewinder з тепловим наведенням і ракетами AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) з радіолокаційним наведенням за межами видимості. Коли літак залучають для надання безпосередньої повітряної підтримки військам на землі або ураження стратегічних цілей, він може нести до 24 боєприпасів класу "повітря-земля", включно зі звичайними бомбами, крилатими ракетами, "розумними" боєприпасами і протитанковою зброєю.
З такими можливостями F-15EX Eagle II стає винищувачем, здатним нести найбільшу кількість боєприпасів в арсеналі ВПС.
Однак, незважаючи на важке озброєння, F-15EX Eagle II вирізняється швидкістю і маневреністю. Винищувач ВПС 4,5 покоління оснащений двома турбогвинтовими двигунами General Electric F100-PW-229 з форсажними камерами, кожен з яких здатний розвивати тягу понад 13 тис. кг/с, здатний розвивати швидкість у 2,5 Маха (або приблизно 4500 км за годину) і має дальність польоту понад 3 тис. км. Бойовий радіус, тобто відстань, яку F-15EX Eagle II може подолати в бою, становить приблизно 690 морських миль або 795 кілометрів.
Чому ВПС обрали саме F-15EX Eagle II, запитаєте ви? З різних причин, пов'язаних з оперативним станом парку ВПС.
F-22 Raptor, стелс-винищувач п'ятого покоління, старіє, і ВПС намагаються зберегти достатню кількість літаків у строю (кількість літаків у парку становить майже 100 зі 156 поставлених). Ба більше, виробнича лінія F-22 Raptor закрита, а це означає, що літак повільно помирає через брак запчастин.
Крім того, парк літаків F-15C/D Eagle ВПС літає вже більше років, ніж передбачалося спочатку. Хоча літак досі спроможний багато на що, він не зможе залишатися в експлуатації довго.
F-35 Lighting II також наражається на серйозні проблеми у виробництві: його постачання припинене через брак робочої сили і затримки в оновленні програмного забезпечення.
Тому ВПС розглядають F-15EX Eagle II як тимчасову заміну, поки не будуть вирішені проблеми з виробництвом F-35 і не почне діяти програма Next Generation Air Dominance (NGAD).
ВПС планують закупити приблизно 105 винищувачів, причому вартість одного літака складе майже 94 мільйони доларів. Це дорога покупка — дорожча, ніж версія "А" стелс-винищувача F-35 Lighting II (майже 81 мільйон доларів за літак), яку використовують ВПС. Але є і нюанс. Пентагон очікує, що в довгостроковій перспективі F-15EX Eagle II виявиться дешевшим. За прогнозами ВПС, F-15EX Eagle II літатиме протягом 20 тисяч годин (29 тисяч доларів на годину), як порівняти з 8 тисячами годин (40 тисяч доларів на годину) F-35A. Отже, винищувач 4,5 покоління може з часом виявитися дешевшим.
Про автора
Ставрос Атламазоглу — досвідчений журналіст, який пише на теми оборони і спеціалізується на спеціальних операціях, а також ветеран грецької армії (служив у 575-му батальйоні морської піхоти і штабі армії). Він отримав ступінь бакалавра в Університеті Джона Гопкінса і ступінь магістра в Школі перспективних міжнародних досліджень Джона Гопкінса (SAIS). Публікувався в журналах Business Insider, Sandboxx і SOFREP.