"Паляниця" зможе створювати пастки для літаків РФ: експерт розібрав можливості дрона-ракети
Науковець Валерій Романенко зазначив, що нова українська розробка зможе літати зі швидкістю щонайменше 400 кілометрів на годину. Водночас вага вибухівки та запас палива залежатимуть від завдання БПЛА.
24 серпня президент Володимир Зеленський презентував новий український дрон-ракету "Паляниця", який вже успішно застосували військові. Його технічні характеристики в інтерв'ю Radio NV розібрав авіаексперт та провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко.
"Паляниця": носова частина, двигун, навігація та конструкція
Експерт пояснив, що "Паляниця" має носову частину, аналоги якої можна помітити як у дронів з поршневим двигуном, так і у крилатих ракет. Визначити, чи є вона радіопрозорою, по зображенню неможливо.
"Якщо радіопрозора, значить там стоїть радар. Якщо немає, якщо метал, значить інша система наведення", — уточнив Романенко.
Він пояснив, що твердопаливний двигун такий дрон би не розігнав, а рідиннопаливні двигуни вже не випускають. Відомо, що "Паляниця" отримала турбореактивний двигун.
"Тобто ми маємо дрон із реактивним двигуном, реактивний дрон, а не ракета-дрон", — наголосив науковець.
Він припустив, що йдеться про популярний авіамодельний двигун китайського, чеського або німецького виробництва. Водночас бойову частину можна варіювати залежно від завдань — використовувати більше палива для дальності або більше вибухівки для потужності.
Романенко припустив, що "Паляниця" обладнана інерційною навігаційною системою та навігаційною системою з супутниковою орієнтацією. Тоді без донаведення та в умовах протидії РЕБ дрон матиме точність "плюс-мінус кілька сотень метрів".
Конструкція, найімовірніше, металева, але не виключене й застосування вуглепластиків. Останній матеріал — дуже дорогий, тож скоріше йдеться про стандартну підкріплену металеву оболонку.
"Крила можуть бути з вуглепластику, наприклад. А корпус ракети буде, швидше за все, металевий", — пояснив авіаексперт.
З його слів, невеличкі крила та реактивний двигун свідчать про швидкість щонайменше 400 кілометрів на годину.
"Паляниця": на що здатен новий дрон
Якщо новий український дрон виконаний у розмірах Shahed, його швидкість сягатиме 400−450 кілометрів на годину. Розмах крила тоді сягає приблизно 2,4−2,5 метра, і "Паляниця" здатна нести 200 кілограмів вибухівки. Однак реактивний двигун споживає більше палива за поршневий, тому бойова частина може важити понад 120-140 кілограмів.
Якщо ж "Паляниця" за розмірами ближча до Storm Shadow, то характеристики будуть інші. Швидкість сягатиме до 500 кілометрів, а вага бойової частини — понад 300-400 кілограмів.
"Паляниця": які завдання виконуватиме
Романенко пояснив, що запуск з наземної пускової установки зазвичай означає вантажівку. З його слів, в такому разі дрон має отримати ще й стартовий прискорювач, що забезпечує більшу дальність. Тобто прискорювач розганяє БПЛА до потрібної швидкості, і вже після цього починає працювати його власний двигун.
На думку експерта, "Паляниця" підходить для роботи по аеродромах. Якщо цей дрон отримає бетонобійну бойову частину, він буде здатен виводити з ладу злітно-посадкові смуги.
Тобто "Паляниця" зможе на кінцевому етапі робити гірку і пікірувати на ціль з великою швидкістю. Дрон пробиватиме смугу й вибухатиме вже під нею. Так аеродром можна вивести з гри, а потім знищувати на ньому літаки, які вже не можуть злетіти.
Нагадаємо, у Defence Express перевагами дрона "Паляниця" визначили швидкість більш вигідне співвідношення маси до тяги. Водночас аналітики зазначили, що серед недоліків БПЛА — ціна.
Повідомлялося, що в зоні ураження дрона "Паляниця" — майже 20 російських аеродромів. Виробник працює над зниженням вартості БПЛА, яка заявлена як значно нижча за ціну на аналоги.